Politiebericht Drenthe

Telefoon 0592 - 361307

Meppel
Automotor opgeblazen

Op de Werkhorst in Meppel blies een 29-jarige inwoner van Steenwijk vanmiddag iets na twaalven de motor van zijn witte Porsche op. Tussen de afslag Meppel –Zuid en de afslag Meppel Centrum zag de man plotseling een enorme rookpluim uit de motor komen. De olie spoot uit het voertuig. De brandweer kwam er aan te pas om het oliespoor op de afrit te verwijderen. Het voertuig is afgesleept.

Zuidlaren
Auto’s opengebroken

De afgelopen nacht werd er in een aantal auto’s in Zuidlaren ingebroken. Aan de Kastanjelaan werd uit een auto een radiocassetterecorder ontvreemd. Tevens werden er vernielingen aan het voertuig aangericht. Onder andere werd het slot vernield en werd de bekabeling doorgeknipt. Ook aan de Lindenlaan werd een autoradio ontvreemd van het merk Pioneer. Men kwam de auto binnen door de linker achterruit in te slaan. Ook aan de Hulstlaan en de Hilde sloeg(en) de autodief (ven) toe. Aan de Hulstlaan werden tevens een zonnebril en een lederen jas uit de auto ontvreemd. De politie onderzoekt al deze zaken en vraagt eventuele getuigen om haar informatie over de gepleegde feiten te verschaffen.

Hoogeveen
Ruiten vernield

Aan de Castor in Hoogeveen zijn de afgelopen week van enkele leegstaande woningen de ruiten vernield.
De Woningstichting Hoogeveen heeft daarvan aangifte gedaan en de politie onderzoekt de vernielingen.

Erm
Snelheidscontrole

Vandaag zijn zowel in Achterste Erm als in Erm snelheidscontroles gehouden. In Achterste Erm zijn 75 bestuurders bekeurd die sneller reden dan de toegestane 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid was 73 kilometer per uur. Op het Oostereind in Erm reden 32 bestuurders te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg daar 75 kilometer per uur.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe