Sun benoemt Hans Appel tot Senior Technology Officer

Lammers van Toorenburg PR Ward van Beek: 030 656 5070
E-mail: (ward@lvtpr.nl)

Sun benoemt Hans Appel tot Senior Technology Officer

Visioneer programma onderstreept visionaire benadering Sun

Amersfoort, 20 januari 1999 Sun Microsystems Nederland heeft Hans Appel met onmiddellijke ingang benoemd tot Senior Technology Officer. Sun staat bekend als een bedrijf met een innovatieve, eigen visie op tal van ontwikkelingen op ICT gebied. Vorig jaar riep FORTUNE Magazine Sun Microsystems uit tot “Thought Leader of the ICT-industry”. Gegeven het belang voor Sun van een goed begrip en acceptatie van haar visie in de markt heeft het bedrijf besloten ook in Nederland een Senior Technology Officer te benoemen. Omdat Hans Appel zich als Marketing Manager al nadrukkelijk bezig hield met het verwoorden, onderbouwen en uitdragen van Sun's visie, was het derhalve niet meer dan logisch dat hem gevraagd werd deze functie te gaan vervullen..

De benoeming past in een nieuw 'Visioneer' programma dat Sun Microsystems intern heeft opgestart. In het kader van dit programma wordt in verschillende regio's iemand aangesteld om de visie, concepten, strategie en productenkennis uit te dragen. Deze mensen worden hiervoor speciaal getraind en in een netwerk opgenomen. De mensen die hiervoor in aanmerking komen beschikken niet alleen over kennis, kunde en ervaring op het gebied van ICT maar moeten tevens de capaciteiten bezitten om een en ander overtuigend uit te dragen.

Hans Appel hierover: "De meeste computer verkoopmaatschappijen hebben vrijwel al hun technologische kennis ondergebracht bij centrale R&D afdelingen. Toch is ook in het veld een grote behoefte aan deze kennis. Juist in klant- en prospect situaties is het dikwijls nodig om visie, concepten en strategie uit te dragen. Niet alleen op voor de hand liggende gebieden als Java en Jini maar ook in de "traditioneler" technologieën als processor-, storage en besturings software vinden veranderingen plaats die direct invloed hebben op de moderne manier van zaken doen van vandaag." Van Appel wordt dan ook verwacht de vertaalslag te maken van technologie naar modern zaken doen, en de consequenties daarvan voor organisaties zichtbaar te maken.

Appel: "Sun is nog een van de weinige bedrijven die van silicon tot eindproduct een visie heeft en die kan omzetten in open producten. Het is een bedrijf waar veel mensen werken die “de toekomst in hun botten” voelen. En het uitdragen van ingewikkelde, vernieuwende technologie is altijd mijn passie geweest"

Twee jaar geleden kwam Hans Appel in dienst bij Sun, na eerdere marketing en technologie functies vervuld te hebben bij bedrijven als Univac, Wang en Apple Computers.

Sun Microsystems Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie The Network Is The Computer een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 10 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op www.sun.nl/ is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en ‘The Network Is The Computer’ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.