Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 24-01-1999

Berichten van vrijdag 16.00 uur tot zondagmiddag 16.00 uur. 17:02 zondag 24 januari 1999

Roel Hallink, tel. 0528 - 295216 of 06 - 51528156.

Auto's tegen boom

Rhee - Reed vrijdagmiddag een 60-jarige inwoner van Assen, met zijn auto over de Asserstraat. Hij bemerkte te laat dat voor hem een auto wilde afslaan. Door zijn plotselinge uitwijk manoeuvre botste hij tegen een rechts van de weg staande boom. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. Na onderzoek bleek hij diverse schaafwonden en kneuzingen te hebben. De auto werd zwaar beschadigd.

Ruinerwold - Afgelopen nacht botste er op het Haakswold een auto tegen enkele bomen. De auto, bestuurd door een 26-jarige inwoner van Ruinen, raakte eerst met de zijkant een paar bomen aan de rechterkant en botste vervolgens frontaal tegen aan de linkerzijde van de weg staande boom. De auto was totaal vernield. De man bleek behoorlijk gedronken te hebben en werd meegenomen naar het bureau. Daar blies hij 630 Ug/l (ongeveer 1,5 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Meisje door auto geschept

Emmen - Stak een 11-jarig meisje uit Emmen op haar fiets vanaf de Sint Gerardusstraat de Rondweg over. Een automobilist zag dit en remde af, maar een andere hem inhaalde personenauto, bestuurd door een 28-jarige inwoner van Emmen, zag het meisje te laat en schepte haar vol in de flank. Het meisje is met diverse verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis in Emmen. Daar bleek dat de verwondingen dermate gecompliceerd waren, dat zij direct is overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. De toestand van het meisje is op dit moment niet bekend.

Onder invloed

Hoogeveen - Vrijdagavond werd in het winkelcentrum de Grote Beer in Hoogeveen een man op een bromscooter gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Hij had nogal gedronken en op het bureau blies hij 770 Ug/l (ongeveer 1,8 promille). Na verhoor met een dagvaarding heengezonden.

Hooghalen - Bij een controle op de Hoofdstraat in Hooghalen, bleek een 41-jarige man uit die plaats teveel gedronken te hebben. Hij blies 565 Ug/l (ongeveer 1,3 promille). Met een dagvaarding op zak, na verhoor heengezonden.

Coevorden - Bij een controle op de Stationsstraat in Coevorden werd een 38-jarige man, afkomstig uit Amerika, aangehouden omdat hij teveel gedronken had. Hij blies op het bureau 425 Ug/l (ongeveer 1 promille). Daar de man binnenkort terug gaat naar Amerika, kon hij in overleg met justitie direct de boete van f 650,-- betalen.

Assen - Gistermiddag werd op de A.H.G. Fokkerstraat een vrachtauto gecontroleerd. Hierbij bleek dat de bestuurder, een 52-jarige inwoner van Assen, behoorlijk naar drank rook. Op het bureau blies hij 740 Ug/l ( ongeveer 1,7 promille) Zijn rijbewijs is ingevorderd. Verdachte krijgt een proces-verbaal.

Emmen - Bij een controle op de Hondsrugweg bleek een bestuurder van een personenauto, een 23-jarige man uit Emmen, teveel te hebben gedronken. Hij blies 480 Ug/l (ongeveer 1,1 promille). Na verhoor is de man met een dagvaarding opzak heengezonden.

De Wijk - Bij een alcoholcontrole op de oprit van de A28 bij De Wijk, bleek een 30-jarige inwoner van Hoogeveen, teveel gedronken te hebben. Hij blies op het bureau 385 Ug/l (ongeveer 0,9 promille). Na verhoor met een dagvaarding weggestuurd.

Inbraken in woningen

Assen - Tussen donderdagavond en vrijdagmorgen werd er ingebroken in een woning aan de Dahliastraat in Assen. Het is nog niet geheel duidelijk hoe de dader(s) zijn binnengekomen. Gestolen werden een videorecorder, een radio Cd-speler, diverse CD's en enkele sierraden. De daders zijn vermoedelijk overlopen, omdat een raam aan de achterzijde met geweld van binnenuit is geopend. Schade is nog niet bekend.

Klazienaveen - Vrijdagnacht is er ingebroken in een woning aan de Zwichtstraat in Klazienaveen. Het is niet duidelijk hoe de daders zijn binnengekomen. Vermist worden een TV, een computer en een aantal CD"s.

Balloërveld - Afgelopen nacht werd er ingebroken in een woning aan het Balloërveld. Om binnen te komen werd een achterdeur opgebroken. De gehele woning werd doorzocht. Vermist worden enkele portemonnees, diverse sierraden, cheques, reservesleutels van de auto en diverse waardepapieren.

Exloo - Toen bewoners van een woning aan het Westerbosje in Exloo vannacht thuis kwamen, bleek er zijn ingebroken. De daders kwamen binnen door het forceren van een slaapkamerraam. De gehele woning werd doorzocht. Vermist worden een videorecorder, diverse Cd's, een portemonnee met een paar honderd gulden en een doosje met sierraden.

Inbraken bij bedrijven

Emmen - Bij een bedrijf aan de 2e Blokslootweg werd vrijdagnacht een minikraan en een tractor gestolen. De daders hebben enkele betonblokken moeten verplaatsen om met de tractor weg te komen. De tractor was eigendom van het bedrijf zelf, terwijl de minikraan eigendom is van een bedrijf uit Dedemsvaart. De waarde van het gestolene is nog niet bekend.

Assen - Bij een zaak aan de Meester Troelstralaan werd vrijdagnacht ingebroken. De dader heeft met een baksteen de ruit ingegooid en heeft binnen een hoeveelheid shag en sigaretten gestolen. Hoeveel precies is nog niet bekend.

Winkeldiefstal

Assen - Vrijdagavond werd een 23-jarige inwoonster van Assen betrapt bij het stelen van een trui, ter waarde van f 120,--, in een winkel aan het Koopmansplein. De dievegge werd overgedragen aan de politie. Snelrecht werd toegepast, zodat zij zich binnenkort zal moeten verantwoorden voor de rechter.

Auto's in de brand

Havelte - reed donderdagavond een 35-jarige inwoner uit Uffelte over de Egginklaan in Havelte, toen hij een knal onder de motorkap hoorde, waarna even later de vlammen onder de motorkap wegkwamen. De brandweer bluste, maar kon niet voorkomen dat er veel schade ontstond. Het is niet duidelijk waardoor de brand is ontstaan

Emmen - Vrijdagavond reed een bewoner van de Balingerbrink,(leeftijd niet bekend) met zijn auto dicht bij huis, toen er rook onder het dashboard wegkwam. Na gestopt te zijn wilde hij bij de buren een brandblusser halen. Toen hij bij de auto terugkwam, stond deze volledig in de brand. Nadat de brandweer geblust had, bleek de auto volledig uitgebrand te zijn. Oorzaak van de brand is vermoedelijk kortsluiting in de bedrading.

Roden - Afgelopen nacht ontstond er brand in een bestelbus aan de Heerestraat. Het is nog niet duidelijk hoe de brand is ontstaan. De brandweer bluste de zaak. De auto heeft behoorlijk schade opgelopen.

Oplichter (pinkstergemeenten) opgepakt.

Smilde - Vrijdag bemerkte een bewoner van de Brugstraat in Smilde dat er op de oprit van de woning een onbekende auto stond. Toen de politie terplaatse kwam werden in de auto diverse goederen, o.a. computers en jassen, aangetroffen van inbraken in de nacht van donderdag op vrijdag in Vries. De auto bleek gesignaleerd te staan als verduisterd. Toen de politie nog bij de auto stond, zagen zij een man lopen en die zij herkende als de, terzake verduistering en oplichting, gesignaleerd staande man uit Zoetermeer. Het gaat om een 58-jarige inwoner van Zoetermeer, die in de nacht van donderdag op vrijdag heeft ingebroken in een kinderdagverblijf en een kledingwinkel in Vries. Hij heeft deze zaken bekend. Ook bekende hij de oplichting van voorgangers van de pinkstergemeente in Assen, Zwolle en Meppel. De man zit nog vast en het onderzoek zal worden voortgezet.

Mishandeling

Meppel - In de nacht van vrijdag op zaterdag, tussen 01.00 en 01.30 uur, is een 22-jarige man uit Meppel, op het Kerkplein mishandeld. Het slachtoffer werd in een zaak omver geduwd en vervolgens naar buiten gesleurd door twee mannen, die hem vervolgens in elkaar sloegen en trapten. Het slachtoffer is daarbij enige tijd buiten bewustzijn geweest. Hij is tenslotte door zijn vrienden en enkele omstanders van de aanvallers bevrijd. Door de mishandeling heeft hij diverse kneuzingen bekomen.
De politie van Meppel is op zoek naar getuigen van dit voorval.

Jongen met mes in hals gestoken.

Assen - Afgelopen nacht rond half 4 ontstond er een vechtpartij aan de Nieuwenhuizen in Assen. Hierbij werd een 19-jarige inwoner van Assen met een mes in de hals en het gezicht gestoken. De steek in de hals was vrij diep. De jongen is overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij direct geopereerd is. Hij ligt nog op het IC en maakt het naar omstandigheden redelijk. De oorzaak van de vecht-/ steekpartij is nog niet duidelijk. Een onderzoek naar deze zaak wordt opgestart.

Gewapende overval

Emmen - Gistermiddag tegen 17.00 uur, werd een kledingzaak aan de Wihelminastraat in Emmen overvallen. Rond die tijd zag een verkoopster plotseling een man, met een bivakmuts op het hoofd, in een kleedhokje staan. De man had een groot mes in zijn hand. Gelijk hierop liep de man op haar toe en bedreigde haar met het mes en vroeg in gebrekkig Engels om geld. Meerdere malen dreigde hij haar te doden. Toen zijn niet snel genoeg het geld uit de kassa haalde, deed hij zelf een greep in de kassa en verdween. Hoeveel geld hij meegenomen heeft is nog niet duidelijk. Een direct ingesteld onderzoek in de omgeving had geen resultaat. Het betreft een blanke man van tussen de 1.85 en 1.90 m lang en een smal postuur. Hij had donkere ogen en donkere wenkbrauwen. Hij droeg een vale lichtblauwe spijkerbroek en een bruine c.q. groene korte jas. Ten tijde van de overval droeg hij een legergroene gerafelde oude bivakmuts. De politie is op zoek naar getuigen die rond genoemd tijdstip iets gezien hebben in de Wilhelminastraat dat verband zou kunnen houden met de overval. Zij worden verzocht kontact op te nemen met de politie in Emmen.

/ / / / / Einde bericht.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe