Alcatel One Touch Com, mobiele telefoon met e-mail

Datum nieuwsfeit: 25-01-1999
Alcatel

Persberichten

ALCATEL ONE TOUCH COM, DE EERSTE MOBIELE TELEFOON OP ZAKFORMAAT MET E-MAIL NU IN DE WINKEL

Rijswijk, 25 januari - De Alcatel One Touch Com, de eerste mobiele telefoon op zakformaat met E-mail is vanaf zaterdag 30 januari a.s. verkrijgbaar bij de Primafoons, Business Centers en andere KPN-dealers. Deze lichtgewicht alleskunner (230 gram) combineert een GSM telefoon, mobiele E-mail en een personal organiser tot een zeer intelligente personal assistent. Bij de KPN verkoopkanalen is het toestel verkrijgbaar vanaf f. 595,--, inclusief GSM-abonnement (ex. BTW.). In de maand februari a.s. heeft KPN Telecom een speciale introductie-aanbieding, inclusief het PC-synchronisatie-pakket.

Met de introductie van de One Touch Com richt Alcatel zich op de mobiele professional voor wie de One Touch Com de ingang tot kantoor is. Tegelijkertijd lanceert Alcatel op deze website "Real Time Scheduling". Hiermee kunnen real-time afspraken worden ingepland in de agenda van One Touch Com gebruikers.

De Alcatel One Touch Com wordt aangeboden met een World Acces/Planet Internet mobiel pakket en Het Net starterspakket. De basisinstellingen van de Alcatel One Touch Com zijn verder voorgeprogrammeerd voor de volgende Internet Service Providers in Nederland: World Acces/Planet Internet, Het Net, Euronet, World Online, XS4All.

Met de introductie van de One Touch Com maakt Alcatel het enorme succes van haar GSM toestellen op de Nederlandse markt zichtbaar. Al vanaf 1994 levert Alcatel GSM toestellen in Nederland via KPN Telecom. Inmiddels neemt Alcatel een positie in bij de top 3 leveranciers van GSM apparatuur in Nederland. In Europa neemt Alcatel per de eerste helft van 1998 de derde positie in als leverancier van GSM toestellen met een marktaandeel van 12%. In 1999 verwacht Alcatel de productie op te voeren naar meer dan 10 miljoen toestellen.

Alcatel, wereldleider in telecommunicatie-systemen en -apparatuur en gerelateerde kabels en componenten opereert in meer dan 130 landen. Alcatel levert complete oplossingen en diensten aan service providers, operators, ondernemingen en consumenten variërend van netwerk backbones tot gebruikers terminals.

_ _ _ _ _ _

Voor meer informatatie Afdeling Communications & Public Relations Mw. D. van Zanten-van Teylingen. Tel: (070) 307 96 32 E-mail: (denny.zanten@alcatel.nl)

All rights reserved © Copyright 1998 Alcatel Telecom Nederland b.v.