Nieuwe versie Unicenter TNG's Web Management Option (WMO)

Datum nieuwsfeit: 25-01-1999

COMPUTER ASSOCIATES OPTIMALISEERT E-COMMERCE WEBBEHEEROPTIE VOOR UNICENTER TNG

VOORZIET IN OPTIMALE BEWAKING VAN E-BUSINESS RESOURCES VANAF BEDRIJFSBREDE WERKSTATIONS

Nieuwegein / New York, 22 januari 1998 - Computer Associates International, Inc. (CA) kondigt een nieuwe versie van Unicenter TNG's Web Management Option (WMO) aan, waarmee optimaal end-to-end beheer van Web-applicaties mogelijk wordt. WMO biedt een compleet en real-time statusoverzicht van de Web-infrastructuur om heel nauwkeurig de kern van de problemen te kunnen lokaliseren en die snel te verhelpen.

De nieuwe versie omvat performancebeheer vanuit het perspectief van de eindgebruiker, de interne server en de back-end applicaties, waarmee een geïntegreerde, bedrijfsbrede beheerconsole voor gedistribueerde n-tier applicaties wordt verkregen.

"WMO is ontwikkeld vanwege de behoefte bij onze klanten om nauwkeurig de performance onder controle te hebben van hun bedrijfskritische e-business applicaties", zegt Yogesh Gupta, CA senior vice president product strategy. "In aanvulling op de zeer gedetailleerde bestaande bewaking van alle Web-services, waaronder responstijden van eindgebruikers, maakt WMO gebruik van de policy-mechanismen van Unicenter TNG. Daarmee voegt WMO echt bedrijfsbreed beheer toe aan het Web. Het versnelt tevens aanzienlijk de implementatie van Web-services voor huidige Unicenter TNG-gebruikers en stelt hen in staat om Web-beheer in hun totale IT-servicebeheerarchitectuur te integreren."

Door de status en performance van Web-resources als onderdeel van de totale bedrijfsbeheerprocessen te bewaken, kan WMO 3.0 de return-on-investment van Internet/Intranet vergroten door:

· te garanderen dat end-to-end services op de vereiste niveaus werken, om zo te voldoen aan de met klanten overeengekomen serviceniveaus, zoals de beschikbaarheid van de site, snelle paginaopbouw en 'first-try' transactie-completering; · te rapporteren over te veel en te weinig gebruikte resources, zodat waar noodzakelijk capaciteit toegevoegd of verminderd kan worden; · het terugdringen van eisen voor technisch personeel door het automatiseren en vereenvoudigen van Web-beheertaken; · de snelheid van probleemdiagnose te vergroten door het vergelijken van netwerk-, Web-server- en back-end-applicatieproblemen.

De unieke Web-response-monitoren van WMO meten de performance van de Web-site vanuit het perspectief van een gebruiker, die toegang heeft tot en transacties uitvoert op een willekeurig aantal voorbeeldlocaties. Ze meten de tijd die de Web-server en back-end-applicatieserver nodig hebben om te reageren en de round trip response van een hit op een Web-pagina of pagina-onderdeel. De Web-response-monitoren kunnen ook worden gebruikt om een 'stress-test' uit te voeren op nieuw ontwikkelde sites en applicaties, voordat deze worden ingezet.

WMO bewaakt een uitgebreide reeks server- en URL-specificieke instellingen, waaronder de URL-responsetijd, veranderingen van de inhoud van Web-pagina's, en de status van HTTP-, HTTPS- en FTP-services. In de nieuwste WMO-versie zijn de real-time statistieken, performancegrafieken en historische logbestanden uitgebreid met FTP- en HTTP-foutmeldingen, IP-verbrekingen en kenmerken van de netwerkbelasting, zoals aantal bezoekers per seconde, opvraagverzoeken per seconde en intensieve serverprocessen.

Met WMO kunnen gebruikers ook een brede reeks beheerregels definiëren met betrekking tot de serverstatus, foutwaarden en andere instellingen. Dit niveau van automatisering beperkt de kosten voor ondersteuning van op het Web gebaseeerde applicaties, waardoor de return-on-investment van Web-projecten wordt vergroot.

"Als toonaangevende leverancier van systeem- en beheersoftware voor zowel het Internet als netwerken voor ondernemingen met bedrijfskritische Internet-processen, rekenen onze klanten op een permanente ondersteuning, 24 uur per dag en 7 dagen per week", zegt Susan Farber, vice president of marketing en strategy van Exodus Communications. Het uit Internet Data Centers bestaande netwerk van Exodus Communications ondersteunt de Web-processen van meer dan 600 bedrijven. "Door het constant bewaken van de performance en beschikbaarheid van Internet-applicaties, geeft de Web Management Option ons niet alleen de kritische hulpmiddelen om deze ondersteuning te kunnen bieden, maar geeft het onze klanten ook het vertrouwen, dat hun sites steeds beschikbaar zijn en snel reageren."

Web Management Option 3.0 kan alle Web-siteprocessen bewaken op Windows NT- en UNIX-platforms door gebruik te maken van standaard protocollen. Uitgebreide ondersteuning is beschikbaar voor alle belangrijke Web-servers, waaronder Microsoft IIS, Netscape Enterprise Server, Netscape FastTrack Server, Apache Web Server en Sun WebServer.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45