Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 26-01-1999

Zondag 24 Januari

INBRAAK WONING

In een woning aan de Kruisstraat in Herpen is vrijdag een videocamera gestolen. Het hele huis werd doorzocht. Het is onbekend hoe men is binnengekomen.

WONINGBRAND

In de nacht van vrijdag op zaterdag deed zich een woningbrand voor aan de Schapedreef in Oss. De brand werd door de buurman ontdekt. De brand was op zolder begonnen, en ging via de overloop naar de eerste verdieping. De brandweer bluste het vuur. De bewoners, een gezin met drie kinderen, waren niet in huis aanwezig tijdens de brand. Zij hebben onderdak bij familie in Oss. De politie heeft een vermoeden dat de brand is aangestoken.

SKEELEREN OP DE SNELWEG

Vannacht heeft de politie op de N50 bij Oss een 28-jarige man uit Den Bosch van de snelweg afgehaald. De man was met zijn skeelers op weg naar Grave, en skeelerde -zonder enige verlichting - over de vluchtstrook. De man had er een flink tempo in. Hij had naar eigen zeggen het fietspad moeten verlaten omdat dat plotseling ophield. Na een stevige reprimande en het aanzeggen van een proces-verbaal is de man op het fietspad richting Schaijk afgezet.

INBRAAK BEDRIJF

In een stomerij aan de Witte Molenweg in Heesch is in nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken. Uit de bovengelegen woning werd een fototoestel, een videorecorder en een portemonnee gestolen. Uit de zaak werd de kassalade met wisselgeld meegenomen. De achterdeur bleek geforceerd te zijn.

SCHAPEN GESTOLEN

Uit een weiland aan de Vossehol in Berghem zijn vrijdagavond of zaterdag vijf schapen gestolen. De schapen, een bok en vier ooien, liepen in een weiland achter de woning van de eigenaar. Het gaaswerk bleek verbroken te zijn.