Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 26-01-1999

Maandag 25 Januari

GEWAPENDE OVERVAL, VUGHT

Zondagavond heeft een gewapende overval plaats gevonden op een shoarmazaak aan de Helvoirtseweg in Vught. Rond 22.00 uur kwamen twee mannen de zaak binnen. Op de vraag van de eigenaar waarmee hij kon helpen, haalde een van de twee een vuurwapen uit zijn binnenzak en bedreigde daarmee de eigenaar van de zaak. Onder bedreiging moest de man de kassa open maken, waarna de andere overvaller een greep in de kassa deed. Hierna zijn de twee overvallers de zaak uitgegaan en in de richting van de van Miertstraat gelopen. De eigenaar van de zaak is nog achter de mannen aangelopen. Echter in de van Miertstraat draaide een van de overvallers zich om en schoot in de richting van de man. In de van Miertstraat zijn de twee in een gereedstaande witte auto gestapt, die daarop direct is weggereden. De overvallers waren vermoedelijk twee Marokkaanse mannen, een van ongeveer 20 tot 25 jaar met een mager postuur en een van ongeveer 25 tot 30 jaar oud, met een stevig postuur. Beiden waren ongeveer 1.65 tot 1.70 meter lang en droegen een zwart leren jack en een zwart leren pet.

De witte auto is tussen 21.45 en 22.00 uur enkele keren over de Helvoirtseweg komen rijden. Getuigen die voor, tijdens of na de overval iets hebben gezien, worden verzocht contact op te nemen met het politieteam Vught, telefoon 073 - 684 2222.

INBRAAK WONING, VUGHT

Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Esscheweg in Vught. Door een raam op de eerste verdieping is men binnengekomen. De woning werd doorzocht. Een aantal goederen zijn gestolen.

Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Loonsebaan in Vught. Aan de achterzijde van de woning werd een deur opengebroken. De woning werd doorzocht. Een computer en een videorecorder werden gestolen

INBRAAK WONING, HELVOIRT

Afgelopen nacht is ingebroken in een woning aan de Broekwal in Helvoirt. Een raam werd opengebroken. Hierdoor kon men echter niet verder komen dan in de serre. Uit de woning werd zover bekend niets gestolen.

INBRAAKBEDRIJF, HELVOIRT

Afgelopen nacht is ingebroken in een bedrijf aan de Guldenberg in Helvoirt. Enkel ruiten werden vernield, waardoor men binnen kon komen. Er werden een aantal computers met toebehoren, zoals muizen, monitoren en scanners gestolen.

INBRAAK AUTO, SINT MICHIELSGESTEL

Afgelopen nacht is ingebroken in een auto, die geparkeerd stond aan de Sint Michielsstraat in Sint Michielsgestel. Een portier van de auto werd opengebroken. Uit de auto werden de autoradio en een boorhamer gestolen.

WINKELDIEFSTAL, BOXTEL

Bij een bedrijf aan de Vuurput in Boxtel zijn het afgelopen weekeinde een zestal mengkranen gestolen. De kranen die als showmodel in de winkel stonden, zijn losgeschroefd en meegenomen.

INBRAAK BOUWKEET, SCHIJNDEL

Afgelopen weekeinde is ingebroken in een bouwkeet aan de Tweelingen in Schijndel. Een deur van de keet werd opengebroken. En sluevenverdichter (soort trilplaat om zand in sleuven aan te trillen) werd gestolen.