VMT-Kwid-bijeenkomst over nieuwe etiketteringsrichtlijn

Datum nieuwsfeit: 27-01-1999

Productschap Zuivel

VMT-Kwid-bijeenkomst geeft advies op maat

Nieuwe Europese regelgeving stelt dat de consument op de verpakking van een levensmiddel moet kunnen zien hoeveel van een bepaald karakteristiek ingrediënt in het product verwerkt is. Deze hoeveelheidaanduiding op de verpakking wordt ook wel aangeduid als "kwantitatieve ingrediëntendeclaratie" (kwid). Fabrikanten moeten vanaf 14 februari 2000 hun verpakkingen hebben aangepast. Op 27 januari a.s. organiseert VMT, in samenwerking met de VAI, een bijeenkomst over de nieuwe etiketteringsrichtlijn. Op deze dag licht mevrouw J. Aanen, beleidsmedewerker van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de achtergronden van de nieuwe wetgeving toe en geeft de heer H. van Buuren, hoofd juridische zaken van de Inspectie Gezondheidsbescherming Waren en Veterinaire Zaken, adviezen bij invoeren van kwid op bedrijfsniveau. Daarna ontvangen deelnemers een
advies op maat van kwid-deskundigen uit de verschillende sectoren van de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie. Hiertoe kunnen de deelnemers voorafgaand aan de bijeenkomst hun vragen over de kwid schriftelijk bij de Organisatie indienen. De inschrijfkosten per persoon bedragen f
395,- voor een VMT-abonnee en f 495,- voor niet-abonnees.

Nadere inlichtingen bij: Keesing Noordervliet, Angelien van de Ridder, tel. 030-6358503, fax 030-6358500.

Bijlage: Kwid-folder

Noot voor redacties