Nieuwe HP-kleurenscanner tot drie keer sneller

Datum nieuwsfeit: 27-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE HP-KLEURENSCANNER TOT DRIE KEER SNELLER DAN CONCURRENTEN

Amstelveen, 25 januari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP ScanJet 5200C. Het is een volledig nieuwe, snelle kleurenscanner voor de veeleisende, zakelijke gebruiker en thuisgebruiker. De nieuwe scanner vervangt de succesvolle HP ScanJet 5100C en heeft een consumentenadviesprijs van fl. 599,- inclusief btw.

De HP ScanJet 5200C werkt bijzonder snel. Kwaliteitsscans kosten slechts eenderde van de tijd die concurrerende apparaten nodig hebben. Het gaat daarbij om de tijd die nodig is om bijvoorbeeld een foto te scannen en deze beschikbaar te hebben in Microsoft Word.

Gestroomlijnd scanproces
De bedieningsknop aan de voorzijde en de innovatieve HP PrecisionScan 2.0 scanningsoftware stroomlijnen het scanproces. Met één druk op de knop kan de gebruiker een project starten: een beeld- of tekstbestand maken, archiveren, kopiëren, Web-pagina's aanmaken of e-mailen.

Dankzij de HP PrecisionScan-software is één scan voldoende om de verschillende beeldtypes in complexe documenten te optimaliseren. De PrecisionScan-software maakt daarbij gebruik van HP's Intelligent Scanning Technology. Deze zorgt ervoor dat automatisch de juiste instellingen worden gebruikt: dpi, bit-diepte en bestandsformaat. Dankzij deze innovatieve technologie zijn fotos, teksten en afbeeldingen met een klik op de rechter muisknop direct te bewerken.

Eenvoudige communicatie via Internet
De gebruiker kan zelf aangeven of de scanner direct aan populaire applicaties voor Web-creatie en e-mail wordt gekoppeld. Daarom kent de scanner bestandsformaten als HTML en PDF.

De HP ScanJet 5200C biedt unieke mail- en Web-gidsen met informatie voor succesvol scannen om te e-mailen, Internet-faxen of Web-pagina's te maken. De gidsen bieden handige tips en duidelijke voorbeelden van te volgen procedures.

Krachtige software
HP levert de HP ScanJet 5200C met een geïntegreerde OCR-oplossing (Optical Character Recognition) voor automatische tekstherkenning. De software herkent verschillende talen en kan de gescande tekst in vijf verschillende lettertypen weergeven. Zo blijft het gescande document qua uiterlijk dichter bij het origineel. Het zoeken en opvragen van opgeslagen documenten wordt extra eenvoudig met de Caere PageKeeper Standard Edition software. Voor beeldbewerkingsdoeleinden is er Adobe's PhotoDeluxe Business Edition.

Flexibele aansluitmogelijkheden
De USB-poort van de HP ScanJet 5200C ondersteunt Windows 95 en 98. De parallelle poort ondersteunt bovendien Windows NT 4.0. Installatie gaat eenvoudig dankzij de aanwijzingen op het scherm.

Optie
Optioneel is een 25-pagina automatische documentinvoer leverbaar voor een consumentenadviesprijs van fl. 499,- inclusief btw.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over HP-kleurenscanners is te vinden op www.scanjet.hp.com. Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Microsoft is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation. Windows en Windows NT zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation. Adobe is een handelsmerk van Adobe Systems Incorporated Caere en PageKeeper zijn geregistreerde handelsmerken van Caere Corporation