Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 27-01-1999

Berichten tot woensdag 27/01 , 08.00 uur
11:58 woensdag 27 januari 1999

Roel Hallink, tel.: 0528 - 295216.

Auto tegen boom

Erica - Een 25-jarige inwoner uit Erica kwam gisteravond met zijn auto tot stilstand tegen een boom aan de Griendtsveenweg. Onder het rijden wilde hij een Cd-tje wisselen, toen hij plotseling een beest de weg over zag steken. In een schrik reactie trok hij aan het stuur en trapte op de rem. Hij kwam in de berm terecht en gleed door tegen een boom. De voorzijde van zijn auto was zwaar beschadigd.

Bromfietser tegen auto

Pesse - Gistermiddag botste op de Dorpsstraat een 17-jarige bromfietser uit Hoogersmilde vol in de flank van een auto, bestuurd door een 48-jarige inwoonster van Pesse. De bestuurster haalde op de Dorpsstraat een stilstaande auto in en wilde daar linksaf slaan. Zij zag daarbij de haar tegemoet komende bromfiets over het hoofd. De tegemoet komende bromfietser dacht dat de auto alleen inhaalde en week netjes uit naar rechts. Toen hij merkte dat de vrouw afsloeg kon hij een aanrijding niet meer voorkomen. Door de aanrijding kwam hij met zijn enkel klem te zitten tussen de auto en de bromfiets. Hij voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen.

Onder invloed

Nieuw Buinen - Afgelopen nacht werd op het Zuiderdiep een auto gecontroleerd, waarbij bleek dat de 29-jarige bestuurder uit Nieuw Buinen te veel alcohol had gedronken. Hij blies 330 Ug/l (ongeveer 0.75 promille). Met dagvaarding op zak naar huis gestuurd.

Diefstal auto

Assen - Deed gisteravond een 54-jarige inwoner uit Winschoten, aangifte van diefstal van zijn Mercedes personenauto. Hij had de auto gistermorgen geparkeerd op de parkeerplaats bij het NS-station in Assen. Toen hij gisteravond rond 19.45 uur terug kwam, bleek de auto weg te zijn. Hij schat de schade op ongeveer f 20.000,--.

Auto in brand

Zuidwolde - Stond er gisteravond rond 11 uur, een auto in de brand aan de Leeuwenveenseweg. Brandweer kwam terplaatse om de brand te blussen, maar kon niet voorkomen dat de uitbrandde. Bij onderzoek bleek dat de auto eerder op de avond gestolen was van een parkeerplaats in De Grutto te Hoogeveen. De eigenaresse, een 23-jarige Hoogeveense, had nog niet gemerkt dat haar auto gestolen was. Zij heeft aangifte gedaan. De schade wordt geschat op ongeveer f 10.000,--.

Winkeldiefstal

Hoogeveen - Werd gistermiddag een 15-jarig meisje uit Hoogeveen betrapt bij het stelen van 2 videobanden en een damspel bij en winkel aan Het Haagje. Zij werd door het winkel personeel overgedragen aan de politie. Bij fouillering bleek zij nog 2 videobanden bij zich te hebben, die ze had gestolen in andere winkels in Hoogeveen. Tegen het meisje wordt proces-verbaal opgemaakt.

Tanken zonder betalen

Emmen - Werd er afgelopen nacht in Emmen aan de Hondsrugweg door een auto getakt zonder te betalen. Een poos later werd de auto gesignaleerd op de A37 en de bestuurder, een 28-jarige man uit Groningen kon worden aangehouden. Bij onderzoek bleek dat de auto als gestolen gesignaleerd stond. De bestuurder heeft de zaken bekend. Hij is ingesloten voor het verdere onderzoek.

Deuk in auto getrapt

Hoogeveen - Gisteren tegen de avond wilde een 28-jarige Hoogeveense met haar auto uit een parkeervak op een parkeerplaats bij het winkelcentrum De Weide wegrijden. Toen zij al gedeeltelijk uit het vak was, zag zij een auto naderen en reed toen het vak weer in om deze voor te laten gaan. Toen de naderende auto al voorbij was, hoorde zij een klap en zag dat de andere auto een lantaarnpaal had geraakt. Toen zij nog even keek van wat er nou precies gebeurd was, kwam de bestuurder van de andere auto naar haar toe lopen en trapte een deuk in het rechterportier van haar auto. De jongeman is vervolgens in de auto gestapt en weggereden. Uit het ingestelde onderzoek bleek dat het ging om een 19-jarige inwoner van Hoogeveen, die even de auto van pa had meegenomen. Hij was niet in het bezit van een rijbewijs. De jongen verklaarde niet kwaad geweest te zijn op de vrouw, maar uit kwaadheid over de aanrijding een deuk in haar auto getrapt te hebben. Tegen de jongeman zal proces-verbaal worden opgemaakt.

/ / / / / / Einde bericht.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe