Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 27-01-1999

Woensdag 27 Januari

KRISTAL GESTOLEN BIJ WONINGINBRAAK, SCHIJNDEL

Dinsdag is ingebroken in een woning aan de Wijbosscheweg in Schijndel. De voordeur werd opengebroken. Vanuit de woning werden kristallen siervoorwerpen en geld gestolen.

INBRAAKWONING, BOXTEL

Dinsdag is ingebroken in een woning aan de Baandervrouwenlaan in Boxtel. Een raam aan de achterzijde van de woning werd opengebroken. Een deel van de woning werd doorzocht. Een gering geldbedrag werd gestolen.

MANNEN AANGEHOUDEN VOOR OPBLAZEN TELEFOONCEL, BOXTEL

Met de aanhouding van twee 24-jarige mannen uit Boxtel heeft de politie een vernieling van een telefooncel aan Hoogheem in Boxtel opgelost. In de nacht van 27 op 28 december werd door het tweetal met zogenaamde lawinepijl de telefooncel vernield. Door de pijl in de telefooncel af te steken, werd de hele cel vernield. De totale schade bedroeg FL. 10.000,-. Tegen de twee mannen is proces-verbaal opgemaakt. Verder zal de schade op de mannen verhaald worden.

MAN AANGEHOUDEN VOOR DIEFSTAL GSM-TELEFOON, BOXTEL

Met de aanhouding van een 46-jarige man uit Rossum heeft de politie een diefstal van een GSM-telefoon vanuit een bedrijf aan de Industrieweg in Boxtel opgelost. De man had kans gezien om vanuit het bedrijf een telefoon te stelen. Hij gebruikte de telefoon zelf.

DIEFSTAL FOTOMATERIAAL, SINT OEDENRODE

De afgelopen nacht is een kast aan de buitenzijde van een bedrijf aan de Heuvel in Sint Oedenrode opengebroken. In de kast worden fotorolletjes gelegd die moeten worden ontwikkeld. Door een fotolaboratorium worden die daar dan opgehaald, terwijl ontwikkelde en afgedrukte foto's er in gelegd worden. Uit de kast zijn de ontwikkelde en afgedrukte foto's gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE, BOXTEL

Woensdagochtend is er snelheidscontrole gehouden op de Parallelweg Zuid in Boxtel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden, zijn 14 bestuurders bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 77 km/u.

ONDEUGDELIJKE MESTOPSLAG, SCHIJNDEL

Een 69-jarige man uit Schijndel is woensdag bekeurd. De man bleek aan de Vier Gemalen in Schijndel een mestopslag gemaakt te hebben, in overleg met de gemeente, van 200 m³. Hierbij had hij zich niet gehouden aan de richtlijnen van de gemeente Schijndel. Zo had hij materiaal gebruik van veel minder kwaliteit dan vereist was. Hierdoor was de kans op scheuren en verzakken aanwezig.

INBRAAK AUTO, VUGHT

Dinsdagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond op een parkeerterrein aan de Dorpsstraat in Vught. Een ruit van de auto werd ingeslagen, waardoor men in de auto kon komen. De autoradio-cdspeler werd gestolen.