Intensieve samenwerking Inter Access en Microsoft

Datum nieuwsfeit: 28-01-1999

INTER ACCESS B.V.

Intensieve samenwerking Inter Access en Microsoft

Hilversum, 28 januari 1999 - Inter Access en Microsoft gaan samenwerken bij het ontwikkelen van toepassingen voor het intelligenter uitwisselen van informatie, slimmer beheren van gegevens, faciliteren van e-business oplossingen en integreren van ERP systemen in Microsoft omgevingen. Daartoe hebben Ben Alfrink, lid Groepsdirectie van Inter Access en John Mangelaars, General Manager van Microsoft Benelux, op 28 januari een samenwerkingsovereenkomst getekend. Inter Access mag zich nu Microsoft Certified Solution Provider Partner noemen. Beide bedrijven gaan zich gezamenlijk richten op oplossingen voor knowledge management, e-commerce, IT- infrastructuur en operational systems.

Met deze erkenning als Microsoft Certified Solution Provider Partner kan Inter Access zich samen met een beperkt aantal grote Solution Providers onderscheiden op eerdergenoemde IT-gebieden. Deze gebieden zijn een onderdeel van de DNS (Digital Nervous System) strategie van Microsoft. Met deze strategische visie, waarbij de mens het centrale thema is, wil Microsoft samen met partners de koers zetten voor de volgende eeuw.

Groeiende problematiek bij klanten
Al jaren onderscheidt Inter Access zich in de IT-markt met de juiste mélange van producten en diensten om klanten op het gebied van informatietechnologie te adviseren en te ondersteunen. Bedrijven zoeken IT-partners die ze kunnen inschakelen bij het optimaal inzetten van IT ter ondersteuning van hun bedrijfsprocessen. Hiertoe is naast de harde kennis van IT ook vaak advies van organisatorische aard noodzakelijk. Ondernemingen stoeien met de integratie van hun IT-systemen, zoeken naar specifieke oplossingen die niet altijd in standaard-applicaties terug te vinden zijn. Ook het beheer van kennis en systemen is door toenemende complexiteit steeds moeilijker geworden. Daarnaast neemt de belangstelling voor electronische handel, en daarmee het belang van een geintegreerde front- en back-office steeds meer toe. Kortom, een groeiende vraag naar specifieke IT kennis, aangevuld met ervaring met processen en organisaties.

Inter Access en Enterprise Solutions
Inter Access levert Enterprise Solutions. Gecombineerde kennis op het gebied van ERP (SAP R/3), IT-infrastructuur, Application Development, Knowledge Management, Enterprise Systems Management en e-business maakt dit mogelijk. Door te kiezen voor geïntegreerde oplossingen waarbij specifieke diepgang mogelijk blijft kan de behoefte rond IT effectief worden ingevuld.

Inter Access en Microsoft werken al geruime tijd met elkaar samen. Dit jaar zal verspreiding van kennis met behulp van diverse media, maar ook door middel van beurzen en in-depth sessies van Inter Access en Microsoft gezamenlijk worden gerealiseerd.

Voor nadere informatie:

De heer A. Kruisman, Business Development Manager Inter Access B.V.

Telefoon: 035 - 6888466

Fax: 035 - 6888684