Omzet Hyperion stijgt gedurende 2e kwartaal

Datum nieuwsfeit: 28-01-1999

OMZET HYPERION STIJGT GEDURENDE 2E KWARTAAL

SUNNYVALE, januari 1999 - Hyperion Solutions Corporation (Nasdaq: HYSL)

heeft in het tweede kwartaal van haar huidige boekjaar met de normale operationele activiteiten een winst weten te realiseren van 8,6 miljoen dollar op een omzet van 106, 9 miljoen dollar. Daarmee is, in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar, de winst gestegen met 34 procent en de omzet met 23 procent.

Enkele wapenfeiten uit de afgelopen periode zijn: de oplevering van een drietal nieuwe producten (Integration Server, Web Gateway 2.0 en Pillar 4.0); het absolute record voor Essbase OLAP Server bij de OLAP Council APB-1 OLAP benchmark op een Sun Enterprise Server; een transparante integratie tussen de diverse producten van de fusiepartners Hyperion en Arbor; een groot aantal nieuwe klanten, waaronder in Nederland: Nedcar, Pakhoed, GVB Amsterdam, IBC, Grondmij, Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons, Canal + en Chefaro.

Hyperion Solutions Corporation (Nasdaq:HYSL), gevormd door de fusie tussen Hyperion Software en Arbor Software, is een toonaangevende producent van analytische applicatie software voor rapportage, analyse, alsmede financiële consolidatie en planning. Wereldwijd vertrouwen meer dan 4.400 klanten op de producten van Hyperion, waaronder meer dan 60 organisaties van de Fortune top100 en meer dan 40 van de Financial Times European Top100 organisaties. Hyperion Solutions heeft als toegevoegde waarde op haar producten en diensten samenwerkingsovereenkomsten met meer dan 300 vooraanstaande leveranciers van software voor datawarehousing, OLAP tools, ERP-pakketten en andere standaard applicaties, alsmede met aanbieders van hardware. Hyperion opereert met meer dan 1800 medewerkers vanuit kantoren in 26 landen, waaronder Nederland (Utrecht). Het hoofdkantoor is gevestigd in Sunnyvale (Californië).

Meer informatie over Hyperion Solutions is te vinden op de website: www.hyperion.com. Daarnaast kan men ook contact opnemen met: Hans Pennings, marketing communications manager Hyperion Solutions Nederland, telefoon: 030-2910034.