Delft Instruments verkoopt productievestiging in Leeuwarden

Datum nieuwsfeit: 29-01-1999

Delft Instruments verkoopt productievestiging in Leeuwarden

Delft Instruments is van plan haar productievestiging ODLeeuwarden B.V. te verkopen aan Manaus Holding b.v.

Manaus Holding b.v. is een investeringsmaatschappij met deelnemingen en participaties in een aantal uiteenlopende branches. Manaus investeert meestal in ondernemingen die toe zijn aan herstructurering of herpositionering van producten en diensten. Tijdens die veranderingsfase speelt Manaus een actieve rol bij de begeleiding van het management. Manaus is derhalve een zogenaamd "hands-on, turn-around investment fund". Behalve het management is een aantal institutionele en particuliere beleggers aandeelhouder in Manaus.

ODLeeuwarden is een productie-unit voor assemblage van fijnmechanische en electronische apparatuur en precisieplaatwerk. Het huidige personeelsaantal bedraagt 89 medewerkers. Eerder aangekondigde reorganisatieplannen, inhoudende een verdere inkrimping van het personeelsbestand, zijn nog onderwerp van overleg met de Ondernemingsraad.

ODLeeuwarden is zowel toeleverancier aan Delft Instruments bedrijven als aan derden.

De verkoop past in de reeds eerder uitgesproken intentie van Delft Instruments om de activiteiten van ODLeeuwarden af te stoten. De verwachting is gewettigd, dat de transactie met terugwerkende kracht tot 1 januari 1999 tot stand komt.

Delft Instruments N.V. is de holding van een internationale groep van ondernemingen met ca. 1200 medewerkers en een jaaromzet van ongeveer Hfl. 400 miljoen. Delft

Instruments verkoopt voornamelijk onder eigen regie ontwikkelde en/of vervaardigde hoogwaardige instrumenten en systemen voor medische, defensie en ruimtevaart, industriële en wetenschappelijke toepassingen, aangevuld met handelsproducten.

Raad van Bestuur Delft Instruments N.V.

Delft, 29 januari 1999

Voor nadere informatie: