Ericsson en KPN Telecom ondertekenen mantelovereenkomst

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 29 januari 1999

Ericsson en KPN Telecom ondertekenen nieuwe mantelovereenkomst

Ericsson Telecommunicatie en KPN Telecom hebben een nieuwe mantel-overeenkomst getekend voor de levering en distributie van Ericsson producten en diensten via KPN Telecom aan de zakelijke markt. De nieuwe overeenkomst loopt tot het jaar 2003 en is bedoeld om de veranderde telecommunicatiemarkt, waarin KPN Telecom geen monopolist meer is, beter te kunnen bedienen. Daarbij is intensievere samenwerking van groot belang.

" Eigenlijk kun je het zien als de start van een nieuwe samenwerkingsperiode, waarin wederzijds de intentie is uitgesproken voor een versterkte gezamenlijke benadering van dit marktsegment. De nieuwe overeenkomst is geheel in lijn met Ericsson's streven naar customer intimacy en strategisch partnership voor de lange termijn", zegt Koen van Gils, General Manager Enterprise Solutions van Ericsson. Sinds het begin van dit jaar is dit onderdeel verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van Ericsson producten en diensten aan de zakelijke markt in Nederland.

KPN Telecom heeft op dit moment het leeuwendeel van de zakelijke markt voor telecommunicatie in handen. Door de toename van concurrerende aanbieders is de nieuwe mantelovereenkomst van groot belang voor zowel KPN Telecom als Ericsson. "In de dynamische marktomgeving waarin we ons bevinden, zien we het als een blijk van vertrouwen om een contract voor een zo lange termijn met elkaar aan te gaan. Het onderstreept niet alleen de kwaliteit van KPN Telecom, maar ook de positie van Ericsson in het zakelijke segment", aldus Van Gils. "We zien KPN daarnaast als een partner van grote strategische waarde om nieuwe produkten op het gebied van Electronic Business en Datacom/IP in de markt te introduceren."

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten- over de hele wereld. Ericsson Nederland heeft ruim 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van 1,6 miljard gulden.

-(Einde persbericht)-