Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 29-01-1999

29 januari 1999

Man met vuurwapen aangehouden
SCHIEDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag rond drie uur controleerden politiemensen van het district Schiedam op de Burgemeester van Haarenlaan een 26-jarige automobilist uit Delft, omdat hij in een onverzekerd voertuig reed.
Tijdens de controle zag een van de politiemensen in een open dashboardkastje vijf kogelpatronen liggen. De man werd hierop aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Tijdens nader onderzoek in het voertuig werd tevens een lege kogelpatroonhuls aangetroffen. Onder de motorkap van het voertuig werd tenslotte een revolver, kaliber .38 gevonden. Het wapen en de kogels zijn in beslag genomen.

Lingeriedief aangehouden
SCHIEDAM -- Donderdagavond omstreeks kwart voor acht werd in winkelcentrum De Nieuwe Passage een 33-jarige Rotterdammer aangehouden.
De man had even tevoren geprobeerd in een warenhuis in de Nieuwe Passage tien bh's en negen damesslips, ter waarde van ruim 400 gulden, weg te nemen. De man is overgebracht naar het politiebureau.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Donderdagavond rond kwart voor acht hield winkelpersoneel van een supermarkt aan het Broersveld een 13-jarige Schiedammer aan. De jongen had even tevoren geprobeerd drie pakken snoep weg te nemen. Hij werd overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Inbraak in woning
SCHIEDAM -- Donderdagochtend deed een bewoonster van het Johann Straussplein aangifte van inbraak in haar woning. De vrouw was die ochtend opgestaan en zag dat haar woonkamer was doorzocht. Uit de woning werden een pakje shag en een portemonnee met daarin enkele honderden guldens weggenomen.
Ook werd ingebroken bij een bedrijf aan de Nieuwpoortweg. Toen een werkneemster donderdagochtend op haar werk kwam, zag ze dat er een kast was opengebroken. Uit het pand werden onder meer vijf laptops weggenomen. In beide gevallen stelt de politie van het district Schiedam een nader onderzoek in.