HP lanceert LaserJet 2100 printers

Datum nieuwsfeit: 01-02-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP LANCEERT DE HP LASERJET 2100 PRINTERS VOOR INDIVIDUELE GEBRUIKERS EN GEBRUIK IN KLEINE WERKGROEPEN

Amstelveen, 1 februari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP LaserJet 2100 printer-serie. De reeks bestaat uit drie verschillende uitvoeringen met uitstekende afdrukkwaliteit, krachtige prestaties en een hoge mate van flexibiliteit. Ze zijn bij uitstek geschikt voor individuele gebruikers en kleine werkgroepen. De HP LaserJet 2100 vervangt de succesvolle HP LaserJet 6P/MP.

Vanaf het basismodel kenmerkt de HP LaserJet 2100 zich door een afdrukkwaliteit van 1200 x 1200 dots-per-inch (dpi). De afdruksnelheid ligt daarbij op tien pagina's per minuut. De basis voor die snelheid ligt in de Intel 66 MHz processor. Een constant hoge afdrukkwaliteit wordt bereikt door het gebruik van nieuw ontwikkelde toner in een nieuwe cartridge, de HP C4096A UltraPrecise Toner Cartridge.

Drie uitvoeringen
Standaard beschikt de HP LaserJet 2100-serie over de printertaal HP PCL6, over twee invoerlades (een 250-vels standaardlade en een 100-vels multipurpose-lade) en over 4 MB geheugen. De HP 2100M-versie biedt extra HP PostScript-emulatie en 4 MB extra. De HP LaserJet 2100TN heeft een extra derde papierlade met een capaciteit van 250 vel. Ook is een HP JetDirect 10Base-T print-server ingebouwd. Alle uitvoeringen bieden ondersteuning voor het euro-symbool.

Flexibel
De flexibiliteit van de HP LaserJet 2100-serie is terug te zien in de uitgebreide mogelijkheden tot upgraden van de printers. Met de optionele derde papierlade is de totale papiercapaciteit van de printers bijvoorbeeld op te waarderen tot 600 vel. De vier poorten, een Enhanced Input/Output (EIO)-poort, een parallelle poort, een draadloze infrarood poort en een LocalTalk poort, maken de HP LaserJet 2100 nog flexibeler.

De EIO-poort biedt de mogelijkheid tot directe netwerktoegang via een interne HP JetDirect print-server, een reeks EIO-kaarten of andere aansluitmogelijk-heden. De DIMM-poorten bieden ruimte voor extra geheugen tot 52 MB, printertalen, lettertype-opslag of andere geïntegreerde afdrukoplossingen, zoals afdrukformulieren, barcodes of labels.

Voor eenvoudige communicatie met mobiele apparatuur zoals mobiele en handheld computers, beschikt de HP LaserJet 2100-serie over een snelle infraroodpoort. Deze is, net als de EIO-poort, JetSend-enabled. Dat wil zeggen dat andere JetSend-enabled apparatuur zonder printerdrivers op de printer is aan te sluiten.

De HP LaserJet 2100 heeft een printcapaciteit van 15.000 pagina's per maand. Met één HP UltraPrecise Toner Cartridge zijn circa 5.000 pagina's af te drukken.

Ondersteuning voor Microsoft Windows NT 4.0, 95/98 en 3.x is voor alle typen standaard. De HP LaserJet 2100M ondersteunt ook Mac OS7.0 en hoger. De netwerkversie van de printer, de HP LaserJet 2100TN, beschikt over HP JetAdmin netwerkprinter-beheersoftware.

Milieu
De HP LaserJet 2100 is vriendelijk voor het milieu. Niet alleen voldoet de printer aan de Blue Angel en Energy Star normen, de instant-on fusertechnologie zorgt voor een verlaagd stroomverbruik als de printer stand-by staat. Het papier- en tonergebruik kan worden beperkt door N-up printing en EconoMode toe te passen.

De HP LaserJet 2100 serie is in de markt verkrijgbaar vanaf fl. 1775,- inclusief btw.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk