HP introduceert OmniBook XE

Datum nieuwsfeit: 01-02-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP OMNIBOOK XE: AANTREKKELIJK GEPRIJSDE MULTIMEDIA NOTEBOOK PC

Amstelveen, 1 februari 1999, Hewlett-Packard introduceert de HP OmniBook XE notebook PC, een multimedia notebook PC met alle functionaliteit ingebouwd. Kenmerkend voor de nieuwe notebook PC zijn het snelle, interne modem, de complete multimedia-uitrusting, het industriële ontwerp en het geringe gewicht van slechts 3 kilo.

De HP OmniBook XE notebook PC zal vanaf 1 februari 1998 op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn voor een adviesprijs van fl. 3310,- exclusief btw.

Alles-in-één
De HP OmniBook XE heeft alle benodigde systeemonderdelen ingebouwd: een harde schijf, floppy-disk drive en CD-ROM drive. Het wisselen van componenten is daarmee niet langer nodig. Zijn multimedia-capaciteiten haalt de HP OmniBook XE uit het ingebouwde 56 Kbps V.90 modem en de mogelijkheid tot dubbele, gescheiden schermweergave. Op de computer zelf zitten bedieningsknoppen voor de CD-speler, zodat deze ook kan worden gebruikt zonder dat de PC compleet moet worden opgestart.

Om optimaal gebruik te maken van de snelle Internet-verbinding is de MyYahoo! business Web-site voorgeïnstalleerd. Hiermee kunnen gebruikers een virtueel kantoor inrichten waarin ze worden voorzien van bijvoorbeeld de laatste beurscijfers, nieuwsitems en de beschikking hebben over gratis e-mail service.

Snelheid
De HP OmniBook XE beschikt over een 333 MHz Intel Pentium II, een 300 PE-MHz, een 266 PE-MHz of een Mobile Celeron 266 MHz processor. Daarnaast biedt het systeem keuze uit een 6,2 GB of een 4,1 GB harde schijf en 64 MB of 32 MB SDRAM, dat tot 256 MB kan worden uitgebreid.

Voor de scherpe weergave zorgt een 128-bit grafische kaart met 2 MB eigen DRAM, in combinatie met een 13,3 inch XGA TFT beeldscherm of een 12.1 inch SVGA TFT of HPA beeldscherm. Verder beschikt de HP OmniBook XE over een ingebouwde 24-speed CD-ROM.

Op de harde schijf zijn Windows 98, McAfee VirusScan en System Diagnostics van Guardian al geïnstalleerd.

Optioneel zijn port-replicator en enhanced port replicator accessoires beschikbaar.

Service en support
Voor de OmniBook XE zijn complete service- en supportprogramma's opgezet. Er is een eigen Web-site met informatie uiteenlopend van technische specificaties tot informatie over accessoires. Technische ondersteuning is 24 uur per dag, zeven dagen in de week telefonisch beschikbaar.

Informatie over HP OmniBook notebook PC's is te vinden op www.hp.com/omnibook.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk