Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 01-02-1999

Maandag 1 Februari

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf de Parade in ''s-Hertogenbosch is zondagavond een lichtbruine Mercedes met het kenteken XZ-02-RN gestolen.

WONINGINBRAAK (Engelen)

Zondagavond ontdekten de bewoners van een woning aan de Kraanvogellaan in Engelen dat er in hun woning was ingebroken. De gehele woning bleek grondig te zijn doorzocht. Er worden diverse sieraden, buitenlands geld en schoenen vermist.

WONINGINBRAAK (Drunen)

Uit een woning aan de Donauring in Drunen is vermoedelijk zondagavond een kluis gestolen. De kluis is door de inbrekers uitgebroken.

ONDER INVLOED (Rosmalen)

Een 43-jarige inwoner van Rosmalen kreeg afgelopen nacht een proces-verbaal omdat hij met zijn auto over de Schoolstraat in zijn woonplaats reed terwijl hij te veel alcohol had genuttigd.

COMPUTER GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een schoolgebouw aan de Ophoviuslaan in 's-Hertogenbosch. Nadat men een ruit had vernield is men naar binnen geklommen en heeft men een computer met bijbehorende kleurenmonitor weggenomen. De dader heeft zich bij de diefstal vermoedelijk verwond want op het gebroken glas zijn bloedsporen aangetroffen.

COMPUTER GESTOLEN (Maliskamp)

Uit een bedrijf aan de Eikenburglaan in Maliskamp is afgelopen weekeinde een laptop-computer gestolen. Men kon deze wegnemen nadat er een ruit was vernield.

BEDRIJFSINBRAAK (Heesbeen)

Afgelopen weekeinde is er ingebroken in een bedrijf aan de Industrieweg in Heesbeen. Met een straatklinker is een ruit ingegooid. Binnen werden diverse vernielingen aangericht. Een verwarming is van de muur losgehaald, vermoedelijk om computerkabels vrij te maken. Twee computers werden op de grond gegooid. Er worden twee monitoren vermist.

INBRAAK (Drunen)

Tussen zaterdagmiddag en zondagmiddag is er ingebroken in een materiaalopslagplaats van een atletiekvereniging aan de Hendrikstraat in Drunen. Speren werden over het terrein geworpen, aan de verspringbak zijn vernielingen aangebracht en een viertal kogelstootkogels van 2 kilogram per stuk zijn weggenomen.

OPSPORING VERZOCHT

In het AVRO programma "Opsporing Verzocht" van dinsdagavond 2 februari wordt uitgebreid aandacht besteed aan de recente aanslagen met handgranaten op het politiebureau aan de Vogelstraat en op discotheek De Carrousel aan de Karrenstraat te 's-Hertogenbosch.