CorVu en Progress Software vergroten marktsegment

Datum nieuwsfeit: 01-02-1999

Persbericht

Persbericht Samenwerking maakt Business Intelligence toegankelijk voor Progress-gebruikers

CorVu en Progress Software vergroten marktsegment

Rotterdam, 27 januari 1999 - CorVu Corporation, marktleider op het gebied van Business Intelligence, Business Performance Management en Balanced Scorecard Solutions sloot onlangs een overeenkomst voor gezamenlijke EMEA-sales activiteiten met Progress Software. De twee bedrijven gaan samenwerken om CorVu's Integrated Business Intelligence Suite te kunnen aanbieden aan nieuwe gebruikers en geografische markten én bestaande Progress- gebruikers.

'Onze geografische spreiding wordt door deze overeenkomst aanmerkelijk groter nu Progress Software onze producten in maar liefst negentien landen verkoopt. We werkten al eerder samen met Progress: in heel Europa organiseerden we seminars over de Balanced Scorecard voor topmanagers. Vanzelfsprekend kijken we uit naar meerdere gezamenlijke activiteiten,' aldus Paul Baker, General Manager van CorVu.

Groter marktsegment
'De overeenkomst met CorVu levert een mooie bijdrage aan de bestaande Progress-oplossingen: de meer dan 5000 applicaties, de database management en development tools en de implementatiediensten.' Dat zegt Alan Facey, Vice President van Progress Software EMEA. 'De business intelligence suite van CorVu is bedoeld voor financiële managers in middelgrote ondernemingen. Progress Software bedient nu een doelgroep op topniveau. Bovendien kunnen we dankzij deze strategische overeenkomst een groter internationaal marktsegment gaan bedienen,' concludeert Facey.

OLAP
CorVu is de enige leverancier ter wereld met een brede range aan interactieve business intelligence en performance management softwareoplossingen. Deze oplossingen zijn speciaal ontworpen voor OLAP- (On Line Analytical Processing) zoekopdrachten en rapportage, executive dashboard alerts, het voorspellen van bedrijfskritische factoren, impact analysis en de automatisering van de Balanced Scorecard. Al deze applicaties integreren naadloos met het Progress RDBMS (Relational DataBase Management System) via de Progress API (Application Program Interface). Als één van de weinige aanbieders in deze markt levert CorVu producten waarvoor geen beschermde multi-dimensionele database voor OLAP-analyse noodzakelijk is. Voor huidige gebruikers van de applicaties van Progress Software is het niet nodig opnieuw te investeren in kosteneffectieve business performance software. CorVu's OLAP-analyse en performance management modulen stellen alle Progress en WebSpeed gebruikers in staat om in de directe toekomst nog nauwkeuriger trends en ontwikkelingen te voorspellen met behulp van de intelligente forecasting techniques en de multidimensionele 'what-if' modellen.

Progress Software

Progress Software produceert software voor het maken van bedrijfsapplicaties voor host-based, client/server- en Inter/intranet-omgevingen. De oplossingen van Progress Software helpen organisaties eenvoudig en snel hun IT-toepassingen te (laten) realiseren. De totaaloplossing van Progress Software bestaat onder meer uit een ontwikkelomgeving (gebaseerd op Java en Progress 4GL), een relationeel databasemanagementsysteem, een dataserverarchitectuur voor het ontsluiten van data uit industriestandaarddatabases, consultancy, trainingen en projectmanagement. Belangrijk zijn de 5.000 beschikbare standaardapplicaties, gebouwd door meer dan 2.300 Applicatie Partners. Wereldwijd verkochten deze partners in 1997 voor meer dan 1,5 miljard dollar aan op Progress gebaseerde toepassingen. Progress Software telt ruim 1.100 werknemers. Het bedrijf levert en ondersteunt alle producten in meer dan 60 landen via een netwerk van 18 dochterbedrijven en 30 distributeurs, verdeeld over Europa, Australië, Noord- en Latijns-Amerika en Azië. In de Benelux zijn inmiddels ruim 750 standaardsoftwarepakketten ontwikkeld door meer dan 320 Applicatie Partners.

CorVu

CorVu Corporation, opgericht in 1990, is een internationale leverancier van een interactive suite van Business Performance Management, Balanced Scorecard en Business Intelligence Solutions op het gebied van OLAP query & reporting, executive dashboard alerts, forecasting en 'what-if'-analyse. CorVu heeft Amerikaanse vestigingen in Minneapolis, Atlanta, Boston, Chicago, Los Angeles en San Francisco; Australische vestigingen in Sydney, Melbourne, Brisbane en Perth; en Europese vestigingen in Londen en Rotterdam. Wereldwijd zijn er meer dan 65 mensen werkzaam. Met ruim 2.000 klanten, waaronder bedrijven als BHP, 3M, Datacard, Mincom, Prudential, Johnson & Johnson, Unisys en BF Goodrich, is CorVu een belangrijke speler op de markt van business intelligence.

Noot voor redacties