Microsoft@Work Exhibition & Convention 1999

Datum nieuwsfeit: 02-02-1999
Vindplaats 2

Microsoft@Work Exhibition & Convention 1999 geeft organisaties realistische blik op IT na het jaar 2000

Opvolger van BackOffice Solutions & Convention maakt technologische dromen werkelijkheid

Schiphol-Rijk/Brussel, 4 januari 1999 - Microsoft@Work Exhibition & Convention is de naam van een nieuwe manifestatie die Microsoft Benelux binnenkort in zowel Nederland als België voor het eerst en daarna jaarlijks zal organiseren. In Nederland is dat op 2 en 3 februari aanstaande in het Nederlands Congres Centrum te Den Haag; in België vindt deze manifestatie plaats op 9 en 10 februari in Paleis 10 Heizel te Brussel. Microsoft@Work is de opvolger van de succesvolle BackOffice & Solutions Convention die Microsoft in de afgelopen jaren tezamen met haar partners viermaal in beide landen heeft georganiseerd. Waar echter de Microsoft BackOffice & Solutions Convention een vakbeurs en een parallel lopend programma van hoofdzakelijk technologiegerichte lezingen betrof; kan de bezoeker van Microsoft@Work de eigen visie op informatietechnologie op een zodanig praktische, interactieve en dynamische manier toetsen aan die van Microsoft en haar partners, dat ze zich ook direct een beeld kunnen vormen over hetgeen deze visies voor hen in de praktijk betekenen en hoe deze in werkbare IT-oplossingen zijn om te zetten.

Microsoft@Work is een manifestatie waar Microsoft en haar partners de bezoeker door middel van een attractief beursgedeelte, animatie, een keynote sessie en praktijkgerichte parallelsessies willen aantonen wat de nieuwste softwaretechnologie op basis van het Microsoft-platform nu en in de toekomst voor organisaties kan betekenen. De beursvloer wordt doorsneden door 'The Walk of Technology'. Aan deze 'straat' zijn vier meetingpoints gelegen waar de bezoeker zich kan informeren over telkens één van de vier thema's die op Microsoft@Work centraal staan. Deze thema's worden met beeld, geluid en tekst uitgewerkt. Ook geven de meetingpoints toegang tot daaromheen geclusterde stands van Microsoft partners (solutions providers, hardwareleveranciers, partners die training en support bieden en nog vele anderen) waar de bezoeker zich direct verder kan oriënteren op een scala van praktijkgerichte oplossingen. Wie alle vier de thema's bezoekt, krijgt een totaalbeeld van hetgeen Microsoft en haar partners bedoelen met het zogeheten Digital Nervous System, een informatiesysteem dat als een centraal zenuwstelsel functioneert en alle flexibiliteit in zich heeft om een organisatie steeds snel te laten inspelen op veranderingen wanneer die zich aandienen.

De thema's, die gevisualiseerd worden in 'the Walk of Technology', zijn:
* Communicatie en samenwerking: op en rondom dit meetingpoint demonstreren Microsoft en haar partners hoe werknemers, partners en klanten met producten zoals Office en Exchange kunnen samenwerken.
* Informatiebeheer: hier kunnen de bezoekers zich laten informeren over de mogelijkheden voor de implementatie van een zodanig robuust en flexibel informatiesysteem dat een bedrijf steeds adequaat kan anticiperen op nieuwe of veranderde wensen vanuit de markt. Getoond wordt dat op basis van Microsoft Windows NT Server en SQL Server en de integratie daarvan met Microsoft Windows NT Workstation en Microsoft Office gebruikers in het systeem zelf de benodigde informatie kunnen zoeken, zonder daarvoor de IT-afdeling te moeten inschakelen.

* Commerce: hier wordt aandacht gevraagd voor de nieuwe mogelijkheden die Internet bedrijven biedt om klanten te werven en te behouden. Getoond wordt hoe de onderling volledig geïntegreerde Microsoft BackOffice serverproducten tal van mogelijkheden geven om extra service te bieden aan consumenten of andere bedrijven, aan direct marketing te doen of een waardeketen uit te bouwen.

* Web lifestyle: op en om dit meetingpoint zullen Microsoft en haar partners concrete voorbeelden laten zien van hoe het World Wide Web voor veel mensen in het dagelijks leven net zo'n plaats innemen zoals de telefoon en televisie. Ontwikkelingen die voor menigeen nog technologische toekomstdromen lijken, worden hier gepresenteerd als reële IT-oplossingen: een digitale supermarkt op het web, vakanties boeken via een virtueel reisbureau, een offerte aanvragen voor een verzekering, reserveringen plaatsen bij restaurants of bioscopen, het gebruik van Internet binnen privé-administraties met Microsoft Money en het vergaren van additionele informatie vanuit Microsoft Encarta et cetera.

Daarnaast worden op de beursvloer aparte stands ingericht voor Microsoft Press, de uitgeeftak van Microsoft, en de Microsoft service- en supportafdelingen. Bezoekers kunnen zich hier informeren over de reeks van publicaties en 'learning' middelen die Microsoft inzake haar productportfolio uitgeeft en de uitgebreide support- en trainingsmogelijkheden die het productaanbod omringen.

In zowel Den Haag als Brussel verzorgt John Mangelaars, General Manager Microsoft Benelux, op de openingsdag tussen 10.30 en 11.30 uur een keynote speech, getiteld 'Ready for the next century!'. Tijdens deze inleiding zal hij zijn gehoor schetsen hoe het Windows-platform en de BackOffice-familie na het jaar 2000 zullen functioneren en meegroeien met de behoeften van de gebruikers.

Op beide middagen biedt Microsoft@Work een aanvullend breakoutprogramma, bestaande uit scenario-gebaseerde lezingen die gelardeerd worden met praktische links naar concrete oplossingen en applicaties. Deze oplossingen en applicaties kunnen de toehoorders vervolgens op de meetingpoints van Microsoft en de stands van haar partners in de praktijk gedemonstreerd krijgen. De parallelsessies vinden plaats tussen 13.00 - 14.00 uur en tussen
15.00 - 16.00 uur. Behandeld worden de volgende onderwerpen:
* 'De volgende eeuw: hoe sterk staan we?';
* 'Welkom in onze virtuele supermarkt';
* 'Communicatie & samenwerking, software geeft het goede voorbeeld';
* 'Klein zijn, groot denken';

* 'There's no business like business-to-business';
* 'Van database naar droomcase'.

Gezien de nu al zeer grote belangstelling verwacht Microsoft de ruim 3.000 bezoekers aan de laatste BackOffice Solutions & Convention te zullen overtreffen. Ook de belangstelling van de Microsoft partners is nu al boven verwachting. CSS Rocomp, Compaq Computer, Databalk, Eastman Software, E-Office, EXA Information Technology, EXACT International Development BV, Fenestrae, Hewlett-Packard, ICL, Syntegra, TEQ Nederland, Unisys en VAI zijn zelfs met opvallend grote stands aanwezig.

De toegang tot Microsoft@Work is gratis. Bezoekers dienen zich echter wel vooraf in te schrijven. Geïnteresseerden kunnen zich telefonisch aanmelden in Nederland op +31 (0)20 - 500 10 05 en in België op +32 (0)2 - 481 52 52 of inschrijven via Internet op www.microsoft.com/benelux/events/. Zij ontvangen hun toegangskaart en een routebeschrijving enkele dagen voor aanvang. Ook voor zowel de keynote sessie op 2 en 9 februari, als voor het breakoutprogramma kunnen geïnteresseerden zich op bovengenoemde manier aanmelden. Op de site is ook de meest actuele inhoudelijke informatie over de sessies, de beurs en de exposanten te vinden.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32, of Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08. Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft BV website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft, Windows NT(tm) en Windows® zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.