Politiebericht Drenthe

10:25 dinsdag 2 februari 1999

Bert Visser

*

Een tot nu toe onbekende man heeft maandagavond op de Weerdingerstraat in Emmen met een gestolen auto een aanrijding veroorzaakt met als gevolg materiele schade aan beide auto’s..
Hij botste achterop een auto, bestuurd door een 27 jarige man uit Ter Apel. De onbekende man was weggelopen met de mededeling, dat hij de politie wel even zou bellen.
Onderzoek wees uit dat de auto als gestolen was gemeld bij de politie in Zaandijk.

*
De kruising Drentse Mondenweg / van Veelenweg bij Gasselternijveen is maandagmiddag rond twee uur enige tijd gestremd geweest nadat daar een aanhangwagen geladen met kozijnen was gekanteld Dat gebeurde toen de 61 jarige chauffeur uit Eerste Exloermond van de Mondenweg de van Veelenweg opreed.
Het Bureau Technische Verkeersondersteuning van de regiopolitie Drenthe stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het kantelen van de aanhangwagen.

*

Twee bestuursters van personenauto’s zijn maandagavond naar het ziekenhuis in Assen vervoerd nadat ze gewond waren geraakt bij een aanrijding op de kruising Meentgoorn / Andrej Sacharovweg. Een 25 jarige vrouw uit Assen verleende op de kruising geen voorrang aan een auto, bestuurd door een 37 jarige vrouw, eveneens uit Assen. Beide auto’s raakten zwaar beschadigd.

*

Bij een inbraak in een bestelauto, die stond geparkeerd op de carpoolplaats aan de Groningerstraat in De Punt,
Is maandagmorgen voor zo’n 11,000 gulden aan gereedschap gestolen. Het gaat daarbij o.a. om een flexmachine, een sleuvenfrees, slijptollen en accuboormachines..
De 51 jarige bestuurder uit Dedemsvaart had de Opel Combo die morgen om zeven uur op de carpoolplaats achtergelaten en was verder gereden met een collega. Tegen half elf ontdekte de man dat de zijruit van de Opel was ingeslagen en dat een groot deel van z’n gereedschap was vedwenen. Getuigen worden verzocht zich te melden bij de politie in Zuidlaren.

*
Bij een inbraak in een winkel in Schoonoord zijn maandagnacht een aantal gsm telefoons en telefoonkaarten gestolen.
De 36 jarige bewoonster van het pand werd wakker van glasgerinkel en overliep de dader, die er vandoor ging in een blauwe auto. Nasporingen van het kenteken dat ze opgaf hebben tot nu toe niets opgeleverd.

*
Op de Ceintuurbaan in Meppel is maandagmiddag door nog onbekende oorzaak een personenauto geheel uitgebrand.
De 21 jarige bestuurder uit Nijeveen reed over de Ceintuurbaan toen de auto spontaan in brand vloog.
De bestuurder kon zijn auto tot stilstand brengen en ongedeerd de auto verlaten. Hij moest machteloos toezien hoe z’n Peugeot totaal verloren ging.

*

Tijden een snelheidcontrole van twee uur op de Jan Tooroplaan in Meppel hebben maandagmiddag 52 automobilisten een bekeuring gekregen voor te snel rijden.
De hoogst gemeten snelheid was 78 kilometer op de 50 kilometerweg. Er gingen ruim vierhonderd auto’s door de radar.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe