Duitse acquisitie voor Ahrend definitief

Koninklijke Ahrend NV

Amsterdam, 3 februari 1999

Duitse acquisitie voor Ahrend definitief

Ahrend heeft op 2 februari 1999 het definitieve contract getekend met G. Holtkötter GmbH in Hamburg tot overname van de activiteiten verkoop kantoorartikelen, verkoop kantoorinrichting en verhuur en onderhoud van kopieermachines. Op 16 december 1998 werd reeds een persbericht uitgegeven waarin werd gemeld dat hiertoe een intentieverklaring was getekend.

De betreffende activiteiten, die in 1998 een omzet van ca. DM 70 miljoen genereerden, zullen onder de naam Ahrend worden voortgezet vanuit de huidige locatie in Hamburg.

De acquisitie werd door Ahrend in contanten voldaan en draagt vanaf heden aan de winst bij.

Ahrend is een internationale handelsonderneming op het gebied van kantoor-inrichting en kantoorartikelen. Ahrend verkoopt direct aan eindgebruikers. In eigen fabrieken in Nederland wordt een breed assortiment kantoormeubilair geproduceerd. Certificaten van aandelen van Koninklijke Ahrend NV worden verhandeld op de Amsterdam Exchanges.