HP eerste producent van Oracle8i Appliance

Datum nieuwsfeit: 03-02-1999

HP eerste producent van Oracle8i Appliance

De Meern, 2 februari 1998 – Oracle en Hewlett-Packard hebben vandaag aangekondigd dat HP als eerste de Oracle8i Appliance gaat leveren. De Oracle8i Appliance is een voorgeïnstalleerde en voorgeconfigureerde computer met de Oracle8i software, die bekend is geworden onder de codenaam Raw Iron. Dankzij de ‘ingebouwde’ software is een stand alone besturingssysteem niet langer nodig. Dat betekent voor gebruikers een sterke verlaging van kosten, een vermindering van de complexiteit van de IT-infrastructuur en hogere prestaties van het systeem.

Raw Iron werd twee maanden geleden voor het eerst gelanceerd door Larry Ellison, CEO van Oracle. Oracle gaat speciale server-software leveren aan Original Equipment Manufacturers, zodat zij de Oracle8i database-software kunnen bundelen met hun hardware. De combinatie resulteert in zeer schaalbare databaseservers die bij uitstek geschikt zijn voor zakelijke Internet-toepassingen.

Volgens Nick Earle, HP Vice President & Worldwide Marketing Director Enterprise Computing Solutions Organization, past de Oracle8i Appliance naadloos in de visie van HP op ‘utility computing’. "Daarmee doelen we op een wereld waarin gebruikers meer vrijheid hebben in het ontwikkelen van op Internet gebaseerde diensten. Ze hoeven dan niet meer voortdurend aanpassingen in legacy-systemen te maken. Het ‘thin server’-model van de Oracle8i Appliance speelt een sleutelrol in die visie en sluit uitstekend aan op onze strategie voor multiplatform-computing. De Oracle8i Appliance zal het eerst beschikbaar zijn op onze HP NetServer-systemen. Wij zijn blij de samenwerking met Oracle te versterken en met de kansen die dit biedt om een nieuwe trend te zetten in Internet-computing."

HP en Oracle zullen de marketing van de Oracle8i Appliance gezamenlijk uitvoeren. HP zal de verkoop op zich nemen. De voorgeconfigureerde Internet business-servers zijn met name bedoeld om kleine, middelgrote en grote ondernemingen te helpen bij het verlagen van hun IT-kosten en het verminderen van de complexiteit van de IT-infrastructuur.

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827 .

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support service. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Hewlett-Packerd

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden. Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl