NEC Japan levert PC's op basis van AMD-K6-2 processoren

Datum nieuwsfeit: 03-02-1999

PERSBERICHT

NEC Japan levert zakelijke systemen en thuis-PC's op basis van AMD-K6-2 processoren met 3DNow!-technologie

SUNNYVALE, Californie, 2 februari 1999 - AMD maakt bekend dat NEC Japan, de grootste producent van desktop-PC's voor de Japanse markt, PC's op basis van AMD-K6-2-processoren met 3DNow!-technologie gaat leveren. De AMD-processoren worden toegepast in de NEC mate NX-R, een PC voor de klein-zakelijke markt, en de thuiscomputers in de VALUESTAR NX-R-reeks.

Inclusief NEC gebruiken nu acht van de tien grootste PC OEM-ers processoren van AMD. Tot de klanten van AMD behoren verder Compaq, IBM, Toshiba, Hewlett-Packard, Packard Bell NEC, Acer en Fujitsu.

Modellen in de Mate NX-R Series worden geleverd met een 333 MHz AMD-K6-2-processor, 64 MB RAM, een 4,3 GB harddisk-drive, 32x CD-ROM en Windows 98. Modellen in de VALUESTAR NX-R Series draaien naar keuze op de 400 MHz en de 333 MHz AMD-K6-2-processor en worden geleverd met 64 MB RAM, een harddisk drive van maximaal 8,4 GB, 32x CD-ROM en een 56K faxmodem.

Over de AMD-K6-2-processor

De AMD-K6-2-processoren met 3DNow!-techologie bieden geavanceerde, zesde generatie verwerkingskracht voor de moderne, veeleisende Windows-toepassingen voor thuis- en zakelijk gebruik. Deze processoren bevatten 9,3 miljoen transistoren en worden geproduceerd door middel van AMD's 0,25 micron, five-layer-metal-procestechnologie in AMD's Fab 25 waferproductiefaciliteit in Austin, Texas. De AMD-K6-2-processor heeft een 321-pins ceramic pin grid array (CPGA)-behuizing die compatibel is met het 100 MHz Super 7-platform en waarbij gebruik gemaakt wordt van C4 flip-chip interconnection-technologie.

Over 3DNow!-technologie

3DNow!-technologie is de eerste innovatie aan de architectuur van de x86-processor die een significante verbetering vormt voor 3D-graphics, multimedia en andere floating-point intensieve PC-toepassingen. Deze technologie maakt realistische beelden mogelijk. 3DNow! is een set van 21 nieuwe instructies die gebruik maken van SIMD (Single Instruction Multiple Data) en andere performance verbeteringen die de bottleneck tussen de CPU en de 3D graphics accelerator-kaart opheffen. 3DNow! werkt goed samen met toonaangevende 3D grafische acceleratoren om snellere frame-rates te bereiken bij beelden met een hoge resolutie, betere modelering van de fysieke werkelijkheid, realistischere 3D-beelden en geluid en beelden van theaterkwaliteit.

Met 3DNow!-technologie kunnen krachtiger hardware en software-toepassingen op Windows-compatibele PC's een nieuw niveau op het gebied van 3D-snelheid en -weergave bereiken. Applicaties die zijn geschreven op basis van de DirectX 6.0 API profiteren zonder aanpassing van de snelle geometrische verwerking van 3DNow! technologie. 3DNow!-technologie is compatibel met bestaande x86-software. Tot de software-applicaties die zijn geoptimaliseerd voor 3DNow! behoren games van Microsoft, id Software, Epic Megagames en Rage, en productiviteitssoftware van IBM, Viewpoint DataLabs en Pegasus. Voortdurend worden nieuwe titels die zijn geoptimaliseerd voor 3DNow! op de markt gebracht. Voor een compleet overzicht van hard- en software-producten die 3DNow!-technologie ondersteunen, zie de Website van AMD: www.amd.com/products/cpg/k623d/optimized.html.

Over AMD

AMD (Advanced Micro Devices) is wereldwijd leverancier van geintegreerde elektronische schakelingen voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. AMD produceert microprocessoren, flash-geheugens, programmeerbare logische schakelingen en producten voor communicatie- en netwerktoepassingen. De onderneming is opgericht in 1969 en gevestigd in Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten). In 1998 behaalde AMD een omzet van meer dan $2,5 miljard.

Voor meer informatie kan men terecht op de website: www.amd.com. Men kan ook bellen met de technische hotline: 00 44-1276-803299 of een e-mail sturen aan: (euro.tech@amd.com).

Voor de redactie: PBA Benelux, Anne Breimer, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: anne@berg-kleijn.nl

Met vriendelijke groet/best regards,

Meijke Vendel Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V. P.O. Box 82174, 2508 ED Den Haag, The Netherlands tel: (+31) 70 - 351 24 64 fax: (+31) 70 - 355 00 60