EnterpriseSoft en Software AG samen in Java voor E-Business

Datum nieuwsfeit: 03-02-1999

EnterpriseSoft en Software AG werken samen aan Java oplossingen voor de E-Business markt

EnterpriseSoft Report Writer voor Java biedt rapport- en printoplossingen voor Software AG's Bolero, de 'application factory' voor electronic business

Culemborg, 1 februari 1999 -- EnterpriseSoft en Software AG kondigen een meerjarige overeenkomst aan voor de bundeling van software. De EnterpriseSoft Report Writer (ERW Pro) is gebaseerd op 100% pure Java en wordt geïntegreerd in Software AG's Bolero. Report Writer levert een belangrijke bijdrage aan rapport- en printoplossingen voor Java toepassingen. Bolero is een ontwikkel- en werkomgeving voor het Java-platform speciaal ontworpen om tegemoet te komen aan de eisen van het electronic business tijdperk. ERW Pro wordt meegeleverd met de standaard versie van de Bolero ontwikkelmodule "Component Studio". Het gebundelde product zal dit jaar beschikbaar zijn.

EnterpriseSoft Report Writer EnterpriseSoft Report Writer voor Java (ERW Pro) heeft een 100% pure Java certificatie gekregen van Sun Microsystems. ERW Pro is een bedrijfsbrede rapport- en printoplossing die onafhankelijk is van de databron. Het kan rapporteren over data uit een database of over Java-objecten uit een toepassing. ERW Pro bevat een vertrouwde, eenvoudig te gebruiken rapportontwerper die te vergelijken is met bestaande Windows toepassingen. ERW Pro kan rapportgegevens exporteren naar Adobe system's PDF, HTML of CSV document formaten of printen naar een printer voor een WYSIWYG papieren document. ERW Pro biedt ondersteuning voor verschillende Java Virtual Machines, waaronder die van Microsoft en Netscape. ERW Pro ontving onlangs de Editor's Choice Award van het Java Developers Journal.

Bolero - De 'Application Factory' voor Electronic Business Bolero is Software AG's applicatie ontwerper voor de electronic business toepassingen. Het is een van de eerste geïntegreerde omgevingen de ontwikkeling en uitvoering van, op componenten gebaseerde, electronic business toepassingen voor het Java platform. De Bolero Component Studio bevat alle benodigdheden voor het ontwikkelen en hergebruiken van componenten-gebasereerde toepassingen. De geïmplementeerde toepassingen werken op verschillende platformen door gebruik te maken van de van de services van op Java gebaseerde Bolero Application Server. Bolero genereert Java byte code. Hierdoor zijn de toepassingen beschikbaar op alle platformen waar een Java Virtual Machine beschikbaar is zoals Windows, IBM OS/390 en Unix. Doordat Bolero is gebaseerd op een implementatie onafhankelijk component model is het mogelijk technologieën te gebruiken zoals Microsoft's DCOM en (Enterprise) JavaBeans om toepassingen op meerder platformen te integreren.

EnterpriseSoft EnterpriseSoft is een software bedrijf uit de Silicon-Valley dat twee jaar geleden is opgericht. Het bedrijf richt zich op het bouwen van een uitgebreide infrastructuur voor de Java ontwikkelgemeenschap. EnterpriseSoft is de maker van Enterprise Reports (ERW), een 100% Pure Java rapporteer software. Meer dan 100 klanten in 14 landen gebruiken EnterpriseSoft producten en diensten. Meer informatie kan worden verkregen op www.EnterpriseSoft.com.

Over Software AG Software AG heeft haar hoofdkantoor in het Duitse Darmstadt en is met ruim 2000 werknemers, een omzet van 628 miljoen D-mark (1997) en klanten in meer dan 90 landen een van 's werelds grootste softwarebedrijven. De onderneming is toonaangevend in integratietechnologie en levert producten en diensten die naadloze integratie ondersteunen van transactie-georiënteerde bedrijfskritische applicaties over uiteenlopende platforms, van mainframe, OpenVMS, AS/400, Unix en Windows NT tot en met het Web. De technologische expertise van Software AG is gebaseerd op drie productdomeinen: databasebeheersystemen (Adabas en Adabas D), applicatie-ontwikkelingsomgevingen (Natural en Bolero, de Business Application Factory voor elektronisch zakendoen), en middleware (EntireX). Ter ondersteuning van complexe projecten waarin haar technologie wordt toegepast levert Software AG uitgebreide services, waaronder millennium-conversies. Voor meer informatie www.softwareag.com

Julie Mowinski Marketing Manager Software AG Nederland BV
Tel: +31 (0)345-54 41 62