Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
Rik Rensen director programming & content @Home Nederland
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 03-02-1999 (19990203) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.nl.home.com/nieuws/press_release5.html
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.persberichten.com/pb6/@home/01feb99@home2.htm

nb13

RIK RENSEN BENOEMD TOT DIRECTOR OF PROGRAMMING AND CONTENT BIJ @HOME

NEDERLAND

Amsterdam, 1 februari 1999

– Rik Rensen (42), hoofdredacteur van de RTL Nieuwsgroep, wordt met ingang van 1 juni 1999 Director of Programming & Content bij breedband-Internetaanbieder @Home Nederland. @Home Nederland gaat vanaf medio 1999 breedband-Internetdiensten via de kabel bieden. Het bedrijf is een joint venture van het Amerikaanse @Home Network, chipfabrikant Intel en de kabelbedrijven Palet Kabelcom en CasTel.

@Home Network maakte onlangs bekend dat het de Amerikaanse zoekmachine Excite zal overnemen voor ongeveer 6,7 miljard dollar.

Rensen werkte de afgelopen tien jaren als hoofdredacteur van het RTL-Nieuws. Daarvoor was hij werkzaam bij NRC Handelsblad, onder meer als correspondent in Rome en als chef Nieuwsdienst. Hij voorziet een grote toekomst voor innovatieve bedrijven als @Home Nederland. "Ik ben ervan overtuigd dat er een verschuiving komt waarbij informatieve programma’s als nieuws en actualiteiten via het Internet gevolgd gaan worden in plaats van via bestaande media als radio en televisie", aldus Rensen. "@Home Network biedt in de Verenigde Staten toegang tot Internet-diensten die tot honderd keer sneller is dan door middel van traditionele inbelverbindingen. Daarnaast is breedband-Internet net als televisie en radio 24 uur per dag beschikbaar en kan het multimediale programma’s bieden via het breedband-portal."

Rensen meent dat een snel Internet bij uitstek de plek zal zijn voor een nieuwskanaal dat 24 uur per dag beschikbaar is. "Het is relatief goedkoop, het kan nieuws ‘on demand’ bieden en het kan nieuwsconsumenten voorzien van alle achtergronden. Deze ontwikkeling is naar mijn overtuiging niet te stoppen. Het is dan ook van belang om de juiste partijen om één tafel te krijgen. Breedband-Internet is een gemeenschappelijke zaak van kabelbedrijven en leveranciers van multimedia- en mediadiensten."

Jamie Howard, CEO van @Home Nederland, is zeer enthousiast over de komst van Rensen. "Rensen was een van de pioniers van het RTL-nieuws. Nu komt hij naar een nieuw en innovatief bedrijf dat enorm kan profiteren van zijn pionierskwaliteiten, maar ook van zijn grondige kennis van de Nederlandse en Europese media-industrie. Het is voor ons een enorme stap voorwaarts op weg naar het aanbieden van een nieuwe generatie breedbanddiensten aan de Nederlandse consument."

Hoofdredacteur Marcus Polman van @Home Nederland wijst op de brede ervaring van Rensen op het gebied van de televisie-industrie. "Zijn benoeming is een enorme aanwinst, gegeven de toenemende vervlechting tussen het Web en televisie en andere media."

@Home Nederland betrekt binnenkort een nieuw gebouw aan de Gyroscoopweg in Amsterdam. Het bedrijf gaat via de kabel Nederlandse breedband-Internetdiensten aanbieden aan bedrijven en particulieren, waaronder toegang tot het Internet, video on demand, muziek van cd-kwaliteit, games en software. In de Verenigde Staten is @Home Network momenteel de snelst groeiende breedband-Internetaanbieder met meer dan 300.000 abonnees en een dekking van ruim 58 miljoen huishoudens. @Home Network werkt in Amerika samen met onder andere CNN Interactive, USA Today, ABC Sport en New York Times.

@Home Nederland voert gesprekken met uitgevers, omroepbedrijven en producenten van multimediatoepassingen om tot vergelijkbare samenwerkingsverbanden te komen.

Verder biedt @Home Nederland haar technische infrastructuur en multimedia-inhoud als turn key-oplossing aan aan Nederlandse kabelbedrijven.

@Home Nederland

@Home Nederland (www.nl.home.com) is een joint venture van @Home Network (www.home.net), Intel (www.intel.com) , Palet Kabelcom (www.paletkabel.com) en CasTel (www.castel.nl). Het bedrijf richt zich op het aanbieden van multimedia breedband-Internetdiensten waaronder Internet-toegang, video on demand, muziek van cd-kwaliteit en on line computerspellen aan Nederlandse bedrijven en particulieren.

Voor meer informatie:

Jamie Howard Lammers van Toorenburg PR

@Home Nederland Charly Lammers van Toorenburg/Klaas Doornbos

telefoon: 020 – 411 2117 telefoon 030 - 65 65 070

e-mail: howard@corp.home.net charly@lvtpr.nl/klaas@lvtpr.nl

Herlezen
N\I\E\U\W\S\bank
Introductie | Persberichten Vandaag | Pers Agenda | Persberichten Zoeken | Persbericht plaatsen | Abonneren | Adverteren | Zonder frames |