Marc Sterenberg Country Manager EMC

Datum nieuwsfeit: 03-02-1999

EMC benoemt Marc Sterenberg tot Country Manager

Nieuwegein, 3 februari 1999 - EMC, de wereldwijde marktleider op het gebied van opslagsystemen en -software heeft per 1 januari 1999 de 38-jarige Marc Sterenberg benoemd tot Country Manager. Hij volgt de Brit Andrew Thompson op die een functie in Groot-Brittannië heeft aanvaard.

"EMC zal zich in toenemende mate richten op de top van de markt," ontvouwt Sterenberg de EMC-strategie. "We positioneren ons als complete solution provider en verdiepen ons daarom in de totale organisatie van onze klanten." In dit kader kiest EMC voor een verdere verticalisering van haar marktbenadering. De branches waarop EMC zich daarbij richt zijn: financial services, telecom en media, transport, manufacturing, retail, services en overige dienstverlening.

Sterenberg heeft voorheen gewerkt bij Richter Systems als Managing Director voor Noord-Europa. Daarvoor was hij zes jaar werkzaam bij Oracle als sales manager en account manager.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1997 een omzet van $2,94 miljard en een winst van $539 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Rob Venstra, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel: 023 562 82 08, contactpersoon: Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).