Nieuw distributiecentrum IJsland Foodservice in Barendrecht

Loco-burgemeester sloeg laatste paal

IJsland Foodservice bouwt in Barendrecht
ultramodern distributiecentrum

Loco-burgemeester Klaas Orsel van de gemeente Barendrecht sloeg op woensdag 3 februari de laatste paal voor een nieuw, ultramodern distributiecentrum in Barendrecht. Het distributiecentrum, dat straks plaats biedt aan 45 medewerkers, krijgt een inhoud van 35.000 m. en is goed voor meer dan 2500 palletplaatsen. Het distributiecentrum gaat straks de d.c.'s in Rotterdam, Rhoon en Dordrecht vervangen. Verwacht wordt dat de nieuwbouw begin oktober gereed is.

De officiele feestelijke handeling werd woensdag verricht om 11.45 uur door de loco-burgemeester Klaas Orsel.

IJsland Foodservice B.V. is onderdeel van de VEN-Groep en telt 160 werknemers, nu nog verdeeld over vestigingen in Naarden, Amsterdam, Leidschendam, Rotterdam, Rhoon en Dordrecht. De jaaromzet bedraagt ruim 100 miljoen gulden. De VEN-Groep telt ruim 1200 medewerkers en is goed voor een jaaromzet van ruim 500 miljoen gulden.

----------------------------------------------------------------------

Noot voor redacties