EMI Music Holland release info

RELEASE INFO 8 FEBRUARI

CD-SINGLE
LONGVLINDERS        7243 8866362

58866362   0063 Genre: Nederlandstalig, Label: EMI Music Holland  Al 25 jaar bewijst Robert Long dat de Nederlandse taal uitermate geschikt kan zijn voor het zingen van leuke, mooie en ontroerende liedjes. Zijn nieuwe single heet "Vlinders" en is een vrolijk liefdesliedje zoals alleen Robert Long die kan maken. Met het oog op de komende Valentijn zal het nummer dan ook veel op de radio te horen zijn.Vlinders is de voorloper van het langverwachte nieuwe Long-album "Lang genoeg jong" dat op 15 maart in premiere gaat op radio 2 bij Frits Spits en een week later in de winkels ligt.

CLOUSEAUNIETS
MEER       7243 8866722 78866722
0063   Genre: Pop, Label: EMI Music Holland"Niets Meer" is de eerste single van het binnenkort te verschijnen nieuwe album van Clouseau. Het is een echte, zeer herkenbare Clouseau-ballad  waarop Koen Wauters, samen met zijn broer Kris, duidelijk laat horen dat  ze nog steeds juweel-tjes kunnen maken.   Radio 2 en Noordzee FM zijn Clouseau-fan maar ook Radio 3 en Radio 538 wil Clouseau steunen. Voor TMF en The Box is er een clip beschikbaar.
          CD-SINGLE /MAXI
Beastie Boys 'we-really-don´t-care-style' kwam de clip van "Body Movin'" pas anderhalve maand na single release. De single had inmiddels zijn beste tijd op radio gehad toen TMF de clip tot Superclip bombardeerde. Een en ander leidde tot een nieuwe airplay golf op radio en een toename in single sales. Hierbij de re-release van "Body Movin'" in 3 formats.

BEASTIE BOYSBODY
MOVIN'      7243 8863352 98863352
0063   Genre: Rap,  Grand Royal/ Capitol
BEASTIE BOYSBODY MOVIN' UK CD

1     7243 8863682 78863682   0093   Genre: Rap,  Grand Royal/ Capitol

BEASTIE BOYSBODY MOVIN' UK CD

2     7243 8863692 68863692   0093   Genre: Rap,  Grand Royal/ Capitol

BLUE NOTECD
BAKERROMANCE        7243 4978602

84978602   0462   Genre:Jazz, Label: Blue NoteMet zijn warme, lyrische trompet-geluid en zijn zachte, breekbare stem werd Chet Baker een van de grootste romantici in de jazz. Deze slipcase bevat drie albums te weten: "My Funny Valentine", "Songs for Lovers" en "Embraceable You".

VARIOUSJUMP 'N'
JIVE      7243 4978702 54978702
0158   Genre:Jazz, Label: Blue NoteDeze compilatie bestaat uit swing, jump en jive tracks uit de kluizen van de labels Aladdin, Black & White, Blue Note en Capitol met artiesten als Louis Prima, Louis Jordan, Nat Cole, Nellie Lutcher, Amos Milburn en vele anderen.
JOHN COLTRANETRANE'S
BLUES      7243 4982402 7 4982402
0158   Genre:Jazz, Label: Blue NoteBlues is de universele stroom die vloeit door elke soort van Amerikaanse muziek. In de handen van een jazzgigant als saxofonist John Coltrane geeft deze vorm vele variaties. Deze compilatie bevat 8 uitgesproken visies op de blues door een van de meest inventieve musici van deze eeuw.

CD POPULAIR--------------------BILLY
MAYNAUGHTY OPERA/FANCY DANCIN'   7243 4988362
84988362   0158Genre: Big band, Label: CapitolTwee originele albums op 1cd. Bevat: Serenade (from the Student Prince), The Dessert Song, It Happened In Monterey, She Reminds Me Of You en Bye Bye Blackbird.

PEGGY LEEPRETTY EYES/GUITARS A LA
LEE   7243 4988832 64988832   0158
Genre: Jazz,  Label: CapitolTwee originele albums op 1cd. Bevat: "As You Desire Me", "It Could Happen To You", "I Wanna Be Loved", "Nice "N" Easy" en
"Beautiful, Beautiful World".

NAT KING COLEWHERE DID EVERYONE GO/LOOKING BACK  7243 4988852 44988852   0158   Genre: Jazz,  Label: CapitolTwee originele albums op 1cd. Bevat: "Where Did Everyone Go", "The End Of A Love Affair", "Am I Blue?", "Spring Is Here" en "Time And The River".

STIFF LITTLE FINGERSNOW
THEN        0946 3214002

93214002   0125

ETHNAL ENNISCHANGE OF SCENERY/HAVE YOU
FORGOTTEN  7243 4988862 34988862   0158

KENNY ROGERSTHROUGH THE YEARS:A
RETROSPECTIVE   7243 8331832 28331832   0599   Genre: Pop/country, Label: Capitol"Through The Years: A Retrospective" is de eerste definitieve collectie met alle bekende Kenny Rogers nummers uit z´n gehele carrière. Het betreft hier een 4-CD box met een bijbehorend 32-pagina booklet waarin uitgebreide liner-notes over de
40 jarige carrière van Kenny Rogers én een exclusief interview. Op de 4 CD´s vind je o.a. het volgende materiaal: alle 20 USA #1 Pop and Country hits, speciale  opnames die nog niet eerder op CD zijn verschenen, de bekendste duetten, zoals o.a. met Dolly Parton, Sheena Easton, Anne Murray etc. Verder originele opnames van Reprise, RCA, Columbia, UA, Liberty.

RE-RELEASE--------------------JEFFREYJEFFREY
7243 4966972 74966972   0225   Genre: Nederlandstalig, Label: EMI Music HollandHet gaat goed met Jeffrey.Zijn nieuwe single "Total Loss" wordt momenteel massaal opgepikt door de radiosta-tions in Nederland. Het nummer staat inmiddels op de playlist bij Noordzee FM, Radio 2 en de belangrijke regionale radiozenders.Op 2 februari is Jeffrey tevens te zien geweest op TV bij Veronica.Met het album "Jeffrey" levert de zanger een vrolijk Nederlandstalig popalbum af. De CD komt nu opnieuw uit en is voorzien van een volledig nieuwe vormgeving die goed past bij de Pop-uitstraling van deze jonge talentvolle zanger. Alles wijst er dan ook op dat Jeffrey in 1999 zal doorbreken bij het grote publiek.

16 FEBRUARI       IDLEWILD
PARADISO