Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 4 februari 1999

Eindhoven: Dief of heler aangehouden
Donderdagmorgen om 1.05 uur is op de Veldmaarschalk Montgomerylaan een 30-jarige Helmonder aangehouden. De man reed daar met een fiets en had een grote plastic tas en een doos bij zich, waarin hij een aantal goederen vervoerde. Hij had bij zich, een luidspreker, 2 autospeakers, 3 doosjes paracetamol, handschoenen, 2 luxe pennen, telefoon met basisstation, zakmes en inbrekersgereedschap. In de binnenzak van zijn jas vond de politie een half gesmolten vanille ijsje. Gelukkig was het nog verpakt. De man kon over de herkomst van de spullen geen aannemelijke verklaring geven. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Vernieler aangehouden
Op de Eindhovenseweg in Geldrop is donderdag om 2.20 uur een 33-jarige Helmonder aangehouden. Hij wordt er van verdacht dat hij een half uur eerder op de Gerard Davidstraat in Eindhoven de ruiten en koplampen van een personenauto heeft vernield. De auto is van de ex-echtgenoot van de zus van de verdachte.

Eindhoven: Automobilist negeert rijverbod
Donderdagmorgen om 2.45 uur is op het Stationsplein een 23-jarige Eindhovense automobilist aangehouden. De man had gedronken. Zijn ademanalyse gaf een promillage van 1,65 aan. Hij kreeg een proces-verbaal, een rijverbod van 8 uur en zijn rijbewijs werd ingenomen. Een uur later reed de man echter weer, nu over de Veldmaarschalk Montgomerylaan. Ook dat levert weer een proces-verbaal op.

Eindhoven: Jongen aangehouden na verduistering
Een 19-jarige Veldhovenaar is donderdag om 3.30 uur op heterdaad aangehouden nadat hij probeerde een mini-laptop met een waarde van f 1200,= probeerde te verduisteren. Dat gebeurde bij een transportbedrijf in Strijp waar de jongen werkt. In het bedrijf waren de laatste tijd enkele diefstallen gepleegd, waardoor de leiding extra attent was. Zij zagen dat de jongen de laptop uit een doosje haalde en wegmoffelde. Hij werd aangehouden en aan de politie overgegeven. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Autoinbreker
Op de Boschdijk is donderdag om 3.50 uur een 23-jarige Venlonaar aangehouden. De politie zag hem in een geparkeerde auto zitten, waarvan een ruitje was vernield. Hij had nog niets weggenomen. Van een andere geparkeerde auto was geprobeerd het portierslot te openen. De man is voor nader onderzoek naar het bureau gebracht en ingesloten.

Eindhoven: Automobilist onder invloed
Een 49-jarige Eindhovenaar is donderdagmorgen om 4.30 uur op de Hoogstraat aangehouden. Hij reed met zijn auto over het stuk Hoogstraat tussen de Grote Berg en de Edenstraat, dat vanwege wegwerkzaamheden is afgesloten. De man kon zich bijna niet staande houden. Hij bleek flink gedronken te hebben, de uitslag van de ademanalyse was 2,2 %. Zijn rijbewijs werd ingenomen en hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 12 uur.

Eindhoven: Diefstal auto's

* In de nacht van woensdag op donderdag werd in de Generaal Bothastraat een blauwe Fiat 500R met het kenteken DL-06-71 gestolen.
* Donderdag werd in de Joos van Clevestraat een witte Opel Kadett met het kenteken XF-63-RK gestolen.

Eindhoven: Verkeerscontroles

* Donderdagmorgen werd op de Boschdijk een snelheidscontrole gehouden. Van de 750 gecontroleerde automobilisten werden er 35 bekeurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 102 km/u in plaats van de toegestane 70 km/u.

* Op het Winkelcentrum Woensel werd donderdagmiddag een autogordelcontrole uitgevoerd. Zeventien automobilisten hielden zich niet aan de draagplicht en kregen een bekeuring.

Informatie : Tini Gilsing / Pieter van Hoof

(C)1997 by P&I Web Publishing