Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 04-02-1999

Donderdag 4 Februari

POSTER GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Een 42-jarige Bosschenaar probeerde woensdagavond ongemerkt een ingelijste poster weg te nemen uit een wachtruimte voor patienten in het BMC aan de Tolbrugstraat in 's-Hertogenbosch. Dat lukte hem niet want een getuige waarschuwde de politie die hem nog in het ziekenhuis kon aanhouden.

ALCOHOL EN VERKEER (Hintham)

Afgelopen nacht is tegen een 54-jarige inwoner van Heesch proces-verbaal opgemaakt terzake het rijden onder invloed. De man reed met zijn auto over Hintham In Hintham waar bij een politiecontrole bleek dat hij te veel alcoholhoudende drank gebruikt had.

ALCOHOL EN VERKEER (Drunen)

Een 54-jarige inwoner van Drunen kon afgelopen nacht zijn rijbewijs inleveren. De man reed in een auto over de Admiraalsweg in zijn woonplaats waar bij een politiecontrole bleek dat hij zoveel alcoholhoudende drank gebruikt had, dat zijn rijbewijs moest worden ingevorderd.

MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Twee werknemers van een bedrijf aan de Steenbok in 's-Hertogenbosch hebben afgelopen nacht hun werkverdeler, een 32-jarige man uit Riems, mishandeld. Het tweetal was het niet eens met de werkopdrachten die zij van hun opdrachtgever hadden gekregen en gingen hem vervolgens te lijf waarbij over en weer enkele stevige klappen werden uitgedeeld. Nadat de twee werknemers het bedrijf waren uitgezet werd de politie gewaarschuwd, zodat aanhouding van het tweetal ter plaatse niet meer mogelijk was. De zaak wordt nader onderzocht.

AANHOUDINGEN NA POGING INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn twee inwoners van 's-Hertogenbosch, 23 en 17 jaar oud, aangehouden op verdenking van een inbraakpoging in een bedrijf aan de Helftheuvelpassage te 's-Hertogenbosch. Het tweetal werd herkend door een getuige die hen aan de toegangsdeur van het bedrijf had zien rommelen en de politie alarmeerde. Aan het slot werden braaksporen aangetroffen, terwijl een van de beide verdachten in het bezit was van inbrekerswerktuig.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf het Sweelinckplein in 's-Hertogenbosch is woensdagavond een zwarte Volkswagen Golf voorzien van het kenteken PN-ZS-45 gestolen.

OVERTREDING VISSERIJWET (Engelen)

Aan de Haverlij in Engelen zijn vanmiddag twee Bossche vissers, 46 en 28 jaar oud bekeurd voor het vissen met levende aasvisjes. Dit kwam beiden op een geldboete te staan van f. 110,00.