Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie: Woordensmederij, het maken van nieuwe woorden

Datum nieuwsfeit: 04-02-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Universiteit Leiden

Meer informatie: dienst Interne en Externe Communicatie, tel. 071-5273282

Wetenschapsagenda 2-13 februari 1999

donderdag 4 februari 14.15 uur

promotie M. Hüning

Faculteit der Letteren

titel: Woordensmederij

promotor: prof.dr. C. van Bree

Het onderwerp van dit proefschrift is ‘woordensmederij’: het maken van nieuwe woorden. Hüning beschrijft de mogelijkheden van taalgebruikers om nieuwe woorden te vormen die eindigen op -erij. Hij probeert te achterhalen hoe deze mogelijkheden in het Nederlands ontstaan zijn en hoe ze zich door de eeuwen heen hebben ontwikkeld. De studie is beschrijvend van aard. Hüning wil vooral een goed beeld geven van de geschiedenis van het achtervoegsel -erij en de varianten (-arij, -derij)

------------------------------ Meer informatie: mw.dr. B.T. Hogenelst, dienst Interne en Externe Communicatie ; Tel. 071-5273282 / Email (B.T.Hogenelst@bvdu.leidenuniv.nl) / 28 januari 1999, 15:26 uur

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie