Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 5 februari 1999

Eindhoven : Diefstal bestelauto
In de nacht van donderdag op vrijdag werd in de Baristraat in Eindhoven een rode Mercedes Benz 308 met het kenteken VF-49-VZ gestolen. De auto was geladen met machines en gereedschappen t.w.v. ongeveer f. 40.000,-.

Eindhoven: Verdachte steekpartij aangehouden
Een 24-jarige inwoner van Eindhoven is donderdagmiddag aangehouden i.v.m. de betrokkenheid bij een steekpartij j.l. zondagmorgen in de Raiffeisenstraat.
Daar werd tijdens een vechtpartij tussen enkele mannen een 36-jarige Eindhovenaar met een mes in zijn rug gestoken. Het slachtoffer werd aan de steekwond in het Diaconessenhuis geholpen en kon al na een dag naar huis.

Eindhoven: Inbrekers aangehouden
Vrijdagmorgen rond 06.30 uur zijn door de politie twee mannen uit Eindhoven aangehouden. Ze worden er van verdacht rond 06.00 uur deze morgen een inbraak te hebben gepleegd bij een drogisterij aan het Biarritzplein. Daar werd een gelaagde ruit van de voordeur ingeslagen en gingen de dieven aan de haal met de kassa met enkele honderden guldens. Getuigen zagen een auto wegrijden na de inbraak. Surveillerende agenten troffen de betreffende auto aan en konden kort daarop de twee mannen, 27 en 33 jaar oud, in hun woning aanhouden. De kassa en het geld werden bij de twee in huis aangetroffen. Het duo is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Tasjesroof
Vrijdagmorgen rond 00.15 uur werd een 44-jarige vrouw uit Eindhoven het slachtoffer van een tasjesroof. De vrouw liep met een vriendin op de Keizersgracht. Twee jongens op een scooter rukten haar handtas van haar schouder en gingen er van door. In de tas zaten wat persoonlijke spullen en f. 25,-.

Eindhoven: Onder invloed
Donderdagavond rond 20.30 uur werd door de politie een 29-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man reed met zijn auto op de Veldmaarschalk Montgomerylaan en bleek te hebben gedronken. De man had al eerder een ontzegging voor de rijbevoegdheid opgelopen en mocht daarom al niet meer rijden. Nu blies de man 1,9 %. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Donderdagmiddag werd op de Tongelresestraat en verkeerscontrole gehouden. Zeven automobilisten kregen een bekeuring omdat ze op de kruising met de Insulindelaan door rood reden en een automobilist kreeg een bon, omdat hij over het fietspad reed.

Informatie : Pieter van Hoof tel. 040 2330960

(C)1997 by P&I Web Publishing