KPN: Mobiele telefoon opwaarderen vanuit luie stoel

Datum nieuwsfeit: 05-02-1999

KPN

Datum: 5/2/1999 15:07, Categorie: telecom Beltegoed mobiele telefoons opwaarderen vanuit de luie stoel

KPN Telecom maakt het haar 650.000 gebruikers van een mobiele telefoon zonder abonnement nog gemakkelijker. Zij kunnen nu hun beltegoed opwaarderen zonder naar de winkel te gaan voor het kopen van een nieuwe opwaardeerkaart. De nieuwe service geldt in eerste instantie voor de gebruikers van de Mobiele Telefoonkaart, de gebruikers van Hi PrePay volgen op korte termijn. KPN Telecom is het eerste bedrijf in ons land dat deze mogelijkheid biedt.

Klanten van KPN Telecom kunnen sinds 2 februari via het hoofdmenu van hun mobiele telefoon kiezen voor het opwaarderen van het beltegoed via Eurocard/MasterCard. Het opwaarderen gebeurt in vaste bedragen van 50,00, 75,00 of 100,00. In de aanloopfase verloopt het opwaardeerproces via een operator. Zo spoedig mogelijk wordt het proces volledig geautomatiseerd. Dan kunnen dagelijks, 24 uur per dag en 7 dagen per week, ruim 5.000 klanten per dag op deze manier worden geholpen. Tot die tijd is deze service elke dag op beperkte schaal tussen 08.00 en 22.00 uur beschikbaar. Het nieuwe saldo is in de aanloopfase na maximaal een uur beschikbaar. In het geautomatiseerde proces duurt dat slechts enkele minuten. Het telefonisch opwaarderen kan ook wanneer de PrePaid kaart geen beltegoed meer heeft.

Ook via Internet en bank

Houders van een Eurocard/MasterCard of een VISA creditcard kunnen dit voorjaar hun beltegoed ook via het Internet opwaarderen. In verband met de veiligheid is daarvoor een password nodig dat men ontvangt na het invullen van een aanvraagformulier dat via het Internet beschikbaar komt. KPN Telecom is ook in gesprek met enkele grote Nederlandse banken die haar klanten zeer binnenkort de mogelijkheid bieden om het beltegoed van de mobiele telefoon via de Saldolijn op te waarderen.