Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
Unilever verkoopt salade-activiteiten
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 08-02-1999 (19990208) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.unilever.com/public/news/release/Show.asp?articleid=967
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.unilever.com/public/news/release/release.html?id=529

nb04

NIEUWSBERICHT 8 februari 1999
Unilever verkoopt Duitse salade- en dressingactiviteiten aan Gilde Investment Management

Unilever is overeengekomen de activiteiten op het gebied van salades en dressings van Fritz Homann Lebensmittelwerke GmbH, onderdeel van Unilever Duitsland, te verkopen aan Gilde Investment Management, een internationale investeringsmaatschappij in Nederland. De prijs wordt niet bekendgemaakt.

De transactie past in Unilevers strategie zich te concentreren op haar kernactiviteiten. Homanns activiteiten op het gebied van salades en dressings, met een jaarlijkse omzet van fl. 563 miljoen (175 miljoen/$288 miljoen/255 miljoen euro), zullen worden samengevoegd met die van Beeck Feinkostgruppe, een Duits bedrijf in salades en dressings van Gilde, om een nieuwe groep op het gebied van kant-en-klaarproducten in Duitsland te vormen.

De nieuwe organisatie die door deze combinatie ontstaat, kan optimaal voortbouwen op Homanns sterke positie in voorverpakte salades en dressings en die van Beeck Feinkostgruppe in de delicatessensector. De nieuwe groep heeft een sterke uitgangspositie voor verdere groei in de markt voor verse kant-en-klaarproducten in Duitsland.

Homann heeft twee fabrieken, in Dissen en in Kaltenkirchen en er werken ongeveer 1900 mensen. Hiervan zullen er circa 1770 worden overgeplaatst naar het nieuwe bedrijf voor salades en dressings. De overige 130 personeelsleden blijven bij Homanns bedrijf in bakkerijproducten en margarines. Deze activiteiten behoren tot de kernactiviteiten van Unilever en zullen worden voortgezet.

Onder voorbehoud van goedkeuring van de voorgenomen fusie door de Europese Commissie in Brussel zal de transactie naar verwachting in de eerste helft van 1999 worden afgerond.

Persdienst Unilever Rotterdam
Tel:+31 10 217 4844
Fax:+31 10 217 4843
Email:press-office.rotterdam@unilever.com