Essilor introduceert Ormex Transitions III

Datum nieuwsfeit: 09-02-1999

Nieuwe meekleurende kunststof brillenglazen bieden meer comfort bij licht en schaduw

Naast meekleurende brillenglazen in glas en kunststof heeft Essilor, de uitvinder van o.a. Varilux brillenglazen, recent Essilor Ormex Transitions III geïntroduceerd. Een uiterst dun, vlak en licht kunststof brillenglas dat zich bij daglicht sneller en effectiever aan lichtomstandigheden aanpast dan de huidige generatie meekleurende kunststof brillenglazen.

Voor veel brildragers kan een bril die voorzien is van fototrope (meekleurende) brillenglazen een uitkomst zijn. Deze kleurt buiten donker op bij het toenemen van de lichtintensiteit en wordt weer lichter bij het afnemen hiervan. Zo is er onder de meest uiteenlopende lichtomstandigheden sprake van een aangenaam kijkcomfort.

Met Essilor Ormex Transitions III kan nog beter aan de wensen van veel brildragers worden voldaan. Door de brillenglazen in het nieuwe Ormex kunststof materiaal uit te voeren zijn ze 30% lichter in gewicht dan de gangbare kunststof glazen en maar liefst 50% lichter dan brillenglazen van glas. Tevens zijn de glazen, in uiteenlopende sterktes, zeer fraai dun uitgevoerd..
Daarnaast hebben dikteverschillen in het glas als gevolg van de sterkte, bij deze kunststof glazen géén invloed op de kleur. Essilor Ormex Transitions III brillenglazen kleuren daarom, in tegenstelling tot meekleurende glazen van glas, egaal op.
Bovendien bieden de Essilor Ormex Transitions III brillenglazen een effectieve bescherming tegen schadelijke UV-straling. De meekleurende prestaties van dit nieuwe glas zijn ook duidelijk verbeterd. Het glas kleurt 2x zo snel terug dan z'n voorganger en heeft maar 2 minuten nodig om volledig op te kleuren. Het glas heeft dan een esthetische bruin grijze tint.

Zowel voor bijzienden, verzienden als leeftijdsverzienden zijn er Ormex Transitions III brillenglazen beschikbaar. Het geringe gewicht en de egale kleuring zal vooral de dragers van brillenglazen van glas aanspreken. Brildragers van kunststof glazen kunnen nu beschikken over een licht, veilig en esthetisch brillenglas dat door de snelle meekleurende werking extra kijkcomfort biedt.
Essilor Ormex Transitions III is verkrijgbaar bij de Vakman-Opticien.

Voor de redactie:
Voor meer informatie over Essilor Ormex Transitions III kunt u contact op nemen met:
ESSILOR NEDERLAND BV
Tjabel Klok