Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 09-02-1999

Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 9 februari 1999.

TWEE AANHOUDING NA RUZIE IN UITGAANSCENTRUM NOORDWIJK

07/02: >De politie moest in de nacht van zaterdag op zondag ingrijpen bij een vechtpartij tussen een aantal jongeren op de Grent in Noordwijk. Twee Hillegomse broers, 18 en 23 jaar oud, kregen het aan de stok met een aantal andere jongens. Na wat schelden over en weer vielen er raken klappen. De 23-jarige Hillegommer werd daarbij knock-out geslagen en liep daarbij een gebroken voortand en de nodige blauwe plekke op. Zijn broer kwam er vanaf met een lichte hersenschudding en wat zwellingen in zijn gezicht. De politie rekende ter plekke een 17-jarige Leidenaar in op verdenking van mishandeling. Ook de 18-jarige Hillegommer werd aangehouden, omdat hij na herhaaldelijk waarschuwingen van de politie anderen bleef uitdagen tot vechten. De beide Hillegomse broers deden op het politiebureau aangifte van mishandeling. De politie stelt nog een nader onderzoek in naar de identiteit van andere betrokkenen bij de vechtpartij. In elk geval wordt van het voorval proces-verbaal opgemaakt. In het kader van de aanpak van 'zinloos geweld' kunnen de verdachten rekenen op een snelle en stevige afhandeling door justitie.

BRAND IN LEEG STAAND PAND

05/02: Vrijdagmiddag brak er brand uit in een leegstaand pand aan de Dorpsstraat in Noordwijkerhout. In het pand ontstond een flinke rookontwikkeling. De brandweer moest er aan te pas komen om het vuur te blussen. De beginnende brand was snel onder controle. Na onderzoek werd duidelijk dat de brand was aangestoken. Van de daders ontbrak elk spoor. 's Avonds meldden de daders zich bij de politie. Het ging om twee Noordwijkershoutse jongens van 12 en 14 jaar. Zij hadden kennelijk thuis over de brand gesproken, waarna hun ouders de politie waarschuwden. Het bleek te gaan om een uit de hand gelopen brandje. In het leegstaande pand hadden de jongens een vloerkleed aangestoken, waarna het vuur wat snel om zich heen greep. De jongens raakten in paniek en vluchtten het pand uit. De politie heeft de jongens gehoord over hun aandeel in de brandstichting. Zij komen in aanmerking voor een alternatieve straf via het Bureau Halt. Over de schade aan het pand is nog niets bekend.

BANDEN AUTO LEKGESTOKEN - NOORDWIJK

07-08/02: In de nacht van zondag op maandag heeft een onbekende gebleven persoon 4 banden lekgestoken van een geparkeerde auto op het An van Gilsehof in Noordwijk. De dader wist ongezien te ontkomen. De eigenaar van de auto ontdekte de schade maandagmorgen en deed aangifte bij de politie. Die komt graag in contact met getuigen van de vernieling. Mensen die iets hebben gezien dat in verband kan worden gebracht met dit incident, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

DOORRIJDER NA AANRIJDING.

06/02:Op de Sint Jeroensweg in Noordwijk reed in de nacht van vrijdag op zaterdag een 16-jarige automobiliste uit Noordwijk door na een aanrijding met een verkeersbord en de gevel van een woning. De bestuurster verloor ter hoogte van de Jasmijnstraat de macht over het stuur, reed een verkeersbord uit de grond, ramde een elektriciteitskast en schampte de gevel van een woning. Ze reed na het ongeval door zonder haar identiteit bekend te maken. De politie stelde in de directe omgeving een onderzoek in en troffen in de La Bassecourcaanstraat de zwaar gehavende auto aan. De eigenaresse, een 40-jarige Noordwijkse, werd uit haar bed gebeld. Zij wist echter niets van een ongeval met haar auto. De vrouw werd aangehouden en overgebracht naar het districtsbureau in Noordwijk. Zaterdagmorgen meldde de 16-jarige dochter van de vrouw zich bij de politie. Zij verklaarde zonder toestemming van haar moeder in de auto te hebben gereden en het ongeval te hebben veroorzaakt. Tegen de dochter is proces-verbaal opgemaakt. Moeder en dochter zijn na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

09/02: In de nacht van maandag op dinsdag verloor op de Haarlemmerstraat in Hillegom een automobilist de macht over het stuur van zijn auto en ramde vervolgens een buitenhek van een inrit naar een woning. Agenten constateerden ter plekke dat het spek glad was. De bestuurder was echter doorgereden. De veroorzaker van de schade aan het hek reed in een donker blauwe stationwagen, waarvan het kenteken begint met de lettercombinatie TG. De bestuurder heeft zich tot nu toe nog niet bij de politie gemeld. Een onderzoek naar zijn identiteit wordt ingesteld. De politie zoekt getuigen van de aanrijding. Mensen die iets hebben gezien van het ongeval of bekend zijn met de identiteit van de bestuurder, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

RUIT INGEGOOID.

07/02: Een onbekend gebleven dader gooide zondagavond een ruit in van een woning aan het Gruenepad in Noordwijk. De ruit van de voordeur moest het ontgelden. Binnen trof de bewoner een straatklinker aan. Ook een binnendeur raakte door de steen beschadigd. Van de dader is niets bekend. Enkele uren later, kort na middernacht sneuvelde opnieuw een ruit van een voordeur. Dit keer bij de buren. Ook hier wist de dader ongezien te ontkomen. De politie zoekt getuigen van het voorvallen die rond 20.00 uur en kort na middernacht plaatsvonden. Mensen die iets gezien hebben dat in verband kan worden gebracht met dit incident of bekend zijn de identiteit van de dader, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

AUTO UITGEBRAND.

07/02: Op de Westelijke randweg in Lisse brandde zondagmiddag een personenauto volledig uit. De brandweer rukte uit om de brand te blussen, maar de auto bleek niet meer te redden. De bestuurder, een 66-jarige man uit Voorschoten, merkte tijdens het rijden dat zijn auto spontaan in brand vloog. Hij kon nog net zijn auto in de kant zetten, waarna de vlammen al razendsnel om zich heen grepen. Duidelijk is dat een technische storing gaat.

AANRIJDING ALS GEVOLG VAN GLADHEID.

08/02: Als gevolg van de gladheid ontstond maandagmorgen een aanrijding op de kruising Ruishornlaan en de Uitermeer in Lisse. Een onbekend gebleven bestuurder reed daarbij vanaf de Ruishornlaan linksaf de Uitermeer op en verleende daarbij geen voorrang aan een tegemoetkomende bestuurster. De bestuurster van deze auto, een 29-jarige vrouw uit Lisse, moest daardoor remmen en raakte in de slip. Haar auto botste vervolgens tegen een lantaarnpaal aan de rechterzijde van de Ruishornlaan, waarna haar auto doorgleed tegen een middengeleider. De vrouw kwam met de schrik vrij. Haar auto raakte beschadigd. De bestuurder die het ongeval veroorzaakte bekommerde zich niet om de gevolgen van zijn actie en reed gewoon door. De politie zoekt getuigen van het voorval. Mensen die iets van de aanrijding, kort voor 07.00 uur, hebben gezien worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.

Ondanks de gladheid vonden er gelukkig in het district Duin- en Bollenstreek weinig ongevallen plaats. Bestuurders hielden kennelijk voldoende rekening met de situatie. Naast het ongeval in Lisse raakte in Hillegom een 47-jarige automobilist met zijn auto van de weg op de 1e Loosterweg. De bestuurder kwam met de schrik vrij. De auto van de man kwam op het taluud vast te zitten, maar kon vrij eenvoudig door een sleepbedrijf weer op de weg getrokken worden. Er ontstond door het voorval in het geheel geen schade en de bestuurder kon gewoon weer verder rijden.

SNEEUW HELPT BIJ TERUGVINDEN GESTOLEN BROMFIETS

08/02: De sneeuwval was maandagavond een welkome bijkomstigheid bij het zoeken en terugvinden van een gestolen bromfiets. Dit gebeurde op het Jacob van Ruysdaelplein in Lisse. Een 18-jarige Sassenheimer had daar 's avonds zijn bromfiets geparkeerd en afgesloten met een stevig hangslot. Toen hij kort na elven op zijn bromfiets naar huis wilde gaan, bleek deze verdwenen. In de verse sneeuw waren gelukkig verse sporen zichtbaar die duidelijk afkomstig waren van de bromfiets. Het spoor leidde naar een nabij gelegen afgesloten kelderbox. Door een grote kier onder de deur zag de Sassenheimer zijn brommer staan. De jongen waarschuwde vervolgens de politie, die een bezoekje bracht aan de eigenaresse van de kelderbox. Zij wist echter niets van een bromfiets af, maar de aap kwam al snel uit de mouw. Haar 13 jarige dochter en 16-jarige zoon wisten meer. Zij hadden de bromfiets voor hen zelf veiliggesteld. De bromfiets kon dus direct weer teruggeven worden aan de rechtmatige eigenaar. De jongen en het meisje worden vandaag nader gehoord en tegen hen worden proces-verbaal opgemaakt. Zij komen mogelijk in aanmerking voor een alternatieve straf via Bureau Halt.