Samenwerking Cabletron en F5 Labs

Datum nieuwsfeit: 10-02-1999

Samenwerking Cabletron en F5 Labs

Gezamenlijke ontwikkeling Enterprise-netwerkoplossingen

Woerden, 10 februari 1999 – Cabletron Systems en F5 Labs, Inc. hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten voor de gezamenlijk ontwikkeling van netwerkoplossingen voor bedrijfskritische ondernemings- en Internet-gerelateerde applicaties. Hierdoor kan Cabletron de F5-producten BIG/ip, 3DNS en See/IT samen met haar SmartSwitch Router-productreeks (SSR 2000, 8000 en 8600) in één oplossing aanbieden.

"Wij richten ons hoofdzakelijk op de markt voor grote bedrijfsnetwerken en merken dat Internet- en intranettoepassingen in deze markt steeds belangrijker worden. Daarom zijn de geboden oplossingen zeer betrouwbaar", zegt Mike Skubisz, Chief Technology Officer bij Cabletron Systems. "Op basis van deze samenwerking kan Cabletron haar klanten oplossingen bieden, die een hogere beschikbaarheid, veiligheid en flexibiliteit garanderen."

Door de nieuwe samenwerking met F5 Labs kan Cabletron haar positie in de enterprise-markt verder versterken. Cabletron biedt nu als eerste volledig operationele fouttolerante Layer 3 en Layer 4 Switch Routers die data met wire speed versturen. Met een BIG/ip-front-end van F5 kan de SSR de netwerkbelasting nog beter over meerdere servers verdelen. Dit vergroot de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van het serverdataverkeer en van bedrijfskritische applicaties, zoals Internet-applicaties en E-commerce-toepassingen.

"Als gevolg van deze overeenkomst kunnen wij onze klanten de hoogste fouttolerantie bieden. In de enterprise-markt is er een enorme behoefte aan high-availability technologie, omdat bedrijven steeds afhankelijker worden van de bedrijfskritische applicaties op hun netwerk", aldus Steve Goldman, Vice-President Sales and Marketing bij F5 Labs.

F5 Labs

F5 Labs, Inc. is een particulier softwarebedrijf dat gedeeltelijk wordt gesteund door Menlo Ventures uit Menlo Park en IDG Ventures uit San Fransisco. De F5-producten BIG/ip-platform en het 3DNS-systeem bieden organisaties betrouwbare en constante toegang tot bedrijfskritische Internet- en intranetapplicaties via het gebruik van veilige content-servers die met het bedrijf mee kunnen groeien. Het hoofdkantoor van F5 Labs is gevestigd in Seattle, Washington, USA. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in San Fransisco, Los Angeles, Houston, Chicago, Boston, New York, Atlanta, Washington D.C., London en München. De F5 Web-site is te vinden op www.f5.com

Cabletron

Cabletron Systems, een toonaangevend producent van high-performance computer-netwerkproducten, levert miljoenen mensen over de gehele wereld betrouwbare netwerktoegang en communicatie. Met producten die ontwikkeld zijn voor zowel netwerken van de grote ‘multinationals’, service providers als kleine bedrijven, biedt Cabletron eenvoudige, betrouwbare en betaalbare oplossingen voor het informatietijdperk.

Cabletrons hoofdkantoor staat in Rochester, New Hampshire, USA. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 6.800 mensen in dienst. De aandelen van Cabletron worden verhandeld via de New York Stock Exchange onder het symbool CS.

Cabletrons World Wide Web-site is bereikbaar op www.cabletron.com

Voor meer persinformatie:

Cabletron Systems B.V. Lammers van Toorenburg PR

Joyce Voortman Jeanette Verstappen

Telefoon: 0348 - 486 777 Telefoon: 030 – 6565 070

E-mail: (jvoortman@ctron.com) E-mail: (jeanette@lvtpr.nl)