Campina Melkunie en Emzett onderzoeken samenwerking

CM Nieuws

Campina Melkunie en Emzett onderzoeken samenwerking

Datum: 11-02-99 Plaats: Zaltbommel

Het internationale zuivelconcern Campina Melkunie (hoofdzetel Zaltbommel, Nederland) en de Duitse zuivelonderneming Emzett (hoofdzetel in Berlijn) onderzoeken de mogelijkheid om tot een intensieve samenwerking te komen. In het onderzoek zullen synergie-mogelijkheden met de Duitse activiteiten van Campina Melkunie worden betrokken. De gesprekken bevinden zich op dit moment nog in een vroeg stadium zodat er geen nadere uitspraken gedaan kunnen worden omtrent de vorm van een mogelijke samenwerking. Zodra daar aanleiding toe is, zullen beide ondernemingen nadere informatie verstrekken.

De Emzett-Unternehmensgruppe heeft zich van een plaatselijke melkaanbieder voor Berlijn-West ontwikkeld tot één van de grootste melkverwerkende ondernemingen in Duitsland. De groep realiseert een omzet van 1,6 miljard DM en verwerkt 900 miljoen kg melk per jaar in haar productiebedrijven te Berlijn, Elsterwerda, Prenzlau en Seesen. Het aantal medewerkers bedraagt 1.080. Emzett brengt producten op de markt onder de merken "Meierei Mark Brandenburg" en "Champ". Campina Melkunie is een internationale onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. De onderneming heeft een jaaromzet van ongeveer 7,5 miljard gulden en telt 7.000 medewerkers. In Duitsland heeft Campina Melkunie met het in Stuttgart gevestigde Campina AG (omzet 1,0 miljard DM) een sterke positie met het merk Landliebe op de markt voor yoghurt, melk, desserts, boter en kaas, en met het merk Puddis op de dessertmarkt. Daarnaast exporteert Campina AG producten naar diverse Europese landen. In Nordrhein Westfalen is Campina Melkunie samen met Milchwerke Köln Wuppertal actief met de joint venture Tuffi Campina. Dit bedrijf (omzet 1,0 miljard DM) legt zich toe op het complete assortiment consumptiemelkproducten, onder andere onder het regionale merk Tuffi. Zaltbommel, 11 februari 1999 J. Akkerman, hoofd communicatie ** (0) 418 - 57 13 21

Campina Melkunie site-index

forward