NetlinQ levert nieuwe site voor World Press Photo

Datum nieuwsfeit: 12-02-1999

Amsterdam, 10 februari 1999

"NetlinQ levert nieuwe site voor World Press Photo"

Op vrijdag 12 februari 1999 wordt de winnaar van de World Press Photo of the Year bekend gemaakt in het Stadhuis van Amsterdam. In de loop van deze dag gaat ook de geheel vernieuwde website van World Press Photo online – www.worldpressphoto.nl - waarop uiteraard een selectie van de winnende foto’s te zien zal zijn. Het Amsterdamse internetbureau de NetlinQ Groep ontwikkelde deze site.

De NetlinQ Groep is naast UUNet en Sun één van de site-sponsors van World Press Photo. De NetlinQ Groep ontwierp een nieuw concept voor de oude site en heeft zowel de vormgeving als de interactieve structuur geheel herzien. Ook voor de programmering droeg zij zorg. Op de nieuwe site laat World Press Photo zien veel meer te zijn dan alleen de World Press Photo of the Year. Zo verzorgt de organisatie jaarlijks verschillende tentoonstellingen, seminars en de Joop Swart Masterclass. In de Gallery kunnen talloze foto’s nog eens rustig worden bekeken. Tevens wil World Press Photo een platform zijn voor fotografie. In het kader hiervan is op de site een Quiz en Survey toegevoegd, waar bezoekers aan kunnen geven wat ze van de site verwachten en wat ze in de toekomst graag willen zien. De site is constant in ontwikkeling en de input van bezoekers zal in de volgende fases worden verwerkt.

World Press Photo
World Press Photo is een onafhankelijke non-profit organisatie die in 1955 in Nederland werd opgericht om op internationale schaal het werk van professionele persfotografen te promoten en te ondersteunen. Door de jaren heen is WPP een onafhankelijk platform voor fotojournalistiek en voor de vrije uitwisseling van informatie geworden.

De NetlinQ Groep
De NetlinQ Groep is sinds haar eerste activiteiten in 1995 razendsnel uitgegroeid tot een van 's lands toonaangevende internetbureaus met zo’n 50 werknemers en ruim 100 klanten waaronder aansprekende accounts als Amstel Bier International, Lucent Technologies, Libresse, Volkswagen, Polygram, Teleac/NOT, Eurocard/Mastercard, Luchthaven Schiphol, KPN Telecom en enkele van de grootste reclamebureaus en (branche-) vereningingen in Nederland.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties