Politiebericht Drenthe

17:20 donderdag 11 februari 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Emmen, doorrijden na aanrijding
Reed Zondagmorgen jl. omstreeks 09.15 uur, een 34-jarige man uit Emmen met zijn auto over de Hesselterbrink toen hij werd aangereden door de bestuurder van een Zilvergrijze Opel Corsa met een kenteken dat begon met de letters GL. Deze bestuurder kwam door het gladde wegdek in de slip. Na de aanrijding reed hij door. Achter de veroorzaker reed nog een automobilist waarvan de identiteit niet bekend is. De politie wil graag in contact komen met die getuige.

Klazienaveen, alcoholcontrole
Werden gistermiddag van 13.00-15.00 uur 185 bestuurders op de verbindingsweg Emmen-Klazienaveen gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Eén bestuurder was de pineut, hij had een promillage van 1.1. Verder was de auto niet APK-gekeurd en had de 51-jarige bestuurder uit Klazienaveen geen rijbewijs.
Verder vielen er nog een aantal bekeuringen voor het feit dat een aanhangwagen niet aan de eisen voldeed en werd 1 x proces-verbaal gemaakt voor een overtreding van de Rijtijdenwet (vrachtauto).

Assen, wegslepen auto's
Werden vanmiddag drie auto's weggesleept aan de Hendrik de Ruiterstraat omdat vrachtautobestuurders niet meer met hun auto weg konden. Dat leverde gisteren een vrachtautobestuurder een boete van f 1.800,- op omdat hij te laat een schip kon lossen. Zijn bedrijf overweegt een schadeclaim bij de gemeente in te dienen. Ook gisteren werd daar al een auto weggesleept in het kader van de wegsleepregeling. Eén automobilist kon het wegslepen van zijn auto nog voorkomen. Omdat de auto al in de takels hing moest hij toch voor de kosten opdraaien ( f 300,-). Verder werden 15 automobilisten bekeurd voor verkeerd parkeren hetgeen een bon van f 90,- opleverde.

Hoogeveen, inbraak buurthuis
Deed een 34-jarige man uit Hoogeveen aangifte van inbraak in het buurthuis aan de Sloodstraat. Door een raam te forceren kwam men binnen. Twee cd-spelers werden weggenomen evenals enige flessen sterke drank. De schade wordt geschat op f 1.200,-.

Emmen,
Struikelde vanmorgen omstreeks 09.15 uur, een 11-jarig meisje in de gang van haar woning aan de Holtackers en viel daarbij met haar arm door het glas van de voordeur. Ambulance ter plaatse die haar behandelde. Zij werd overgebracht naar het Scheperziekenhuis omdat de wond gehecht moest worden. Omdat de ouders niet thuis waren ging de buurvrouw mee.

Vries, sneeuwballen niet gewaardeerd
Deed een 44-jarige vrouw uit Vries aangifte van het feit dat haar 12-jarige zoon gistermiddag door een man was mishandeld. Deze jongen was samen met vriendjes aan het sneeuwballen gooien, onder andere tegen ramen van woningen. Op de Groenkampen kwam een man aanrijden die uitstapte en kwaad op de jongens toeliep. Hij pakte haar zoon bij de hals en vroeg hem waarom hij met sneeuwballen gooide. Vervolgens sloeg de man de jongen in het gezicht en stompte hem in de maagstreek. Daarna stapte hij in de auto en reed weg nadat hij nog had gezegd dat ze dat niet meer moesten doen. Navraag leerde de moeder wie de man was. Zij belde hem op en de man zei dat ouders vaak alles goed vinden en dat de kinderen maar moesten voelen. Hij voelde er ook niets voor de zaak verder uit te spreken, reden voor de moeder om aangifte van mishandeling te doen. De man zal door de politie worden gehoord.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe