Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Cambridge Technology Partners: $ 612 miljoen omzet in 1998

Datum nieuwsfeit: 12-02-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Cambridge Technology Partners realiseert $ 612 miljoen omzet in financieel jaar 1998

Omzet in vierde kwartaal $ 160,2 miljoen, en winst per aandeel $ 0,25

Amsterdam, 11 februari 1999 – Cambridge Technology Partners maakt bekend dat zij over het financiële jaar dat eindigde op 31 december 1998, een omzet- en winststijging heeft behaald. In 1998 werd een omzet behaald van $ 612 miljoen, een toename van 40% in vergelijking met de omzet van $ 438,3 miljoen die in 1997 werd behaald. De nettowinst over 1998 steeg tot

$ 57,7 miljoen ($ 0,92 per aandeel), een stijging van 50% in vergelijking met vorig jaar, toen de nettowinst nog $ 38,5 miljoen dollar ($ 0,63 per aandeel) was. In deze cijfers zijn de integratiekosten van overnames niet opgenomen.

Inclusief deze integratiekosten bedroeg de nettowinst over 1997 $ 51,9 miljoen ($ 0,83 per aandeel). Deze kosten waren voor de financiële jaren die eindigden op 31 december 1997 en

31 december 1998 $ 8,1 miljoen of $0,09 per aandeel voor de overname van Excell Data Corporation (Excell). De kosten voor de overname van Peter Chadwick Holding Limited waren

$ 4,8 miljoen of $ 0,08 per aandeel.

In het vierde kwartaal, dat eindigde op 31 december 1998, realiseerde Cambridge een omzet van $ 160,2 miljoen, een stijging van 24% ten opzichte van de omzet van $ 28,8 miljoen in dezelfde periode in het vorige boekjaar. De nettowinst in het vierde kwartaal steeg met 53% tot

$ 16,3 miljoen, of $ 0,26 per aandeel, in vergelijking met de nettowinst van $ 10,6 miljoen of

$ 0,17 per aandeel in hetzelfde kwartaal in het vorige boekjaar. In deze cijfers zijn de integratiekosten van overnames niet opgenomen..

Hoogtepunten in 1998

Cambridge President en CEO James K. Sims zegt over de prestaties van Cambridge in 1998: "Gedurende 1998 zijn onze omzet en inkomsten constant gegroeid. We hebben dit jaar meer dan 700 klanten wereldwijd oplossingen geboden via onze verschillende service lines. Onze tien belangrijkste klanten genereerden ongeveer 20% van onze omzet over 1998. Daarnaast is de internationale omzet met 48% gegroeid en steeg de omzet in Noord-Amerika met 36%. Aan het einde van het jaar maakte 50% van onze wereldwijde projecten gebruik van Internet of interactieve onderdelen. Verder hebben we ook samenwerkingsverbanden afgesloten met toonaangevende bedrijven als Cisco Systems, BroadVision en Microsoft. Tevens hebben we de bestaande samenwerking met Sun Microsystems verder uitgebreid. Deze samenwerkingsverbanden ondersteunen ons fixed-time/fixed-price-principe en onze snelle implementatiemethoden, én bieden de ondersteuning van een volwaardig business development channel. Bovendien werd in augustus 1998 Excell Data Corporation overgenomen, zodat we onze op Microsoft georiënteerde activiteiten konden versterken en onze netwerkdienstverlening verbeterden, en we een groter bereik in het noordwesten van Amerika kregen."

Verder werd het Cambridge-personeel in 1998 met 1.371 werknemers uitgebreid (inclusief Excell-medewerkers), en vertegenwoordigden de liquide middelen en korte-termijn-investeringen een totale waarde van $ 105,0 miljoen.

Hoogtepunten van het vierde kwartaal

In het vierde kwartaal bedroeg de internationale omzet 34% van de totale omzet en steeg met 41% ten opzichte van 1997. De omzet in Noord-Amerika vertegenwoordigde 66% van de totale omzet in het vierde kwartaal, een toename van 17% in vergelijking met 1997. 49% van de totale wereldwijde projecten werd bij bestaande klanten uitgevoerd.

In het vierde kwartaal startte de reorganisatie van de Noord-Amerikaanse Business Unit van een geografisch model naar een nationaal service line-model. Door deze reorganisatie kan Cambridge haar klanten geïntegreerde service bieden. Hierdoor is het aantal projectvoorstellen aanzienlijk gegroeid. In Noord-Amerika werden aan vele grote ondernemingen projectvoorstellen gedaan op het gebied van telecommunicatie, utility, home entertainment, financiële dienstverlening en verzekeringen, alsmede aan de farmaceutische industrie.

Vooruitblik

Als basis voor toekomstige groei gaat Cambridge in de eerste helft van 1999 ruimschoots investeren in de verdere opbouw van de service line-structuur. De investeringen worden gedaan op het gebied van sales en technische trainingen, nieuwe managementpartners (klantrelaties) en alliantie-organisaties, field marketing en projectafleveringsmethodes.

Cambridge ziet 1999 met vertrouwen tegemoet en verwacht dat de verdere groei hoofdzakelijk gestuurd zal worden door de behoeften van klanten op drie kerngebieden: IT-strategie,


-architectuur en -infrastructuur voor het oplossen van complexe zakelijke uitdagingen; het effectief beheren van organisatorische veranderingen en het creëren van concurrentievoordelen via e-commerce-oplossingen.

Sims zegt hierover: "We gaan nog beter in de behoefte van onze klanten voorzien via onze snelgroeiende service lines. Enkele van die nieuwe service lines zijn Cambridge Management Consulting (veranderings- en procesmanagement), Customer Management Solutions (business to business/business to consumer) en Enterprise Resource Solutions als op het Web-gebaseerde applicatiepakketten, supply chain management- en middle management-applicaties."

Cambridge Technology Partners

Het consultancy- en system integration-bedrijf Cambridge Technology Partners heeft een unieke manier van werken. Binnen het fixed-price/fixed-time-principe levert Cambridge diensten als strategische advisering, process innovation, custom and package software deployment (inclusief ERP-applicaties), networking en trainingen. Cambridge levert snel zakelijke systemen die voor de klant een directe impact op de manier van zaken doen hebben.

De service lines van Cambridge sluiten nauw aan bij de behoefte van klanten en worden bemand door specialisten op de verschillende aandachtsgebieden. Momenteel zijn er service lines voor CMS (Customer Management Solutions als call center solutions, sales force automation), CSS (Customer Software Solutions, waarbij maatwerkapplicaties volgens de CoRAD-methodologie worden ontwikkeld), IS (Interactive Solutions voor Internet, intranet en e-commerce), ERS (Enterprise Resource Solutions, standaardsoftware van Baan, Oracle en PeopleSoft), AS (Assimilation Services voor training), AMS (Application Management en Support voor onderhoud) en NS (Network Services voor infrastructuur). Cambridge heeft 52 kantoren en meer dan 4.100 medewerkers over de gehele wereld. Cambridge is op het Web te vinden op: www.ctp.com

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:

Cambridge Technology Partners Lammers van Toorenburg PR

Alfred den Besten Emile Voogt

Marketing Director Benelux

tel: 020 - 575 0428 tel: 030 - 656 5070

fax: 020 - 575 0500 fax: 030 - 656 5473

mobiel: 06 - 5589 3755

e-mail: (alfred_denbesten@ctp.com) e-mail: (emile@lvtpr.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie