Xylan maakt informatie voor netwerkgebruikers toegankelijk

Datum nieuwsfeit: 12-02-1999
Vindplaats 2

Xylan maakt specifieke informatie voor groepen netwerkgebruikers toegankelijk

Nieuwe OmniStack 4024: hoge functionaliteit tegen lage kosten

Hoofddorp, 12 februari 1999 – Vandaag introduceert Xylan de nieuwe OmniStack 4024, een serie van vier kleine Ethernet-switches (10/100/1000 Mbps) met een lage kostprijs en een state-of-the-art functionaliteit. OmniStack 4024 omvat onder meer: policy-based management, beveiliging en zeer snelle backbone-verbindingen tot aan Gigabit Ethernet-snelheid.

De OmniStack 4024-switches zijn voorzien van 24 vaste 10/100 auto-sensing-poorten en twee uplink-poorten die met zowel Fast Ethernet- als Gigabit Ethernet-interfaces kunnen worden geconfigureerd.

Intelligente kenmerken

‘Tot voor kort waren de switches aan de rand van het netwerk óf goedkoop, maar zonder uitgebreide functionaliteit, óf te duur met te veel functionaliteit,’ zegt Steve Gerrard, Marketing Director EMEA van Xylan. ‘De OmniStack 4024-productgroep integreert een aantal belangrijke intelligente kenmerken in de laaggeprijsde edge switch market. Netwerkbeheerders kunnen daardoor voortaan vanaf elke netwerkingang beschikken over alle beleids- en bedrijfskritische informatie, zonder dat de instellingen van de servers hoeven worden aangepast.’

Policy–based management

Elke switch uit de 4024-serie voegt doordachte mogelijkheden toe aan de rand van een netwerk. Zo kunnen netwerkbeheerders met policy-based management op logische wijze aparte gebruikersgroepen aanmaken. Bijvoorbeeld door een serie IP-adressen toe te kennen aan een workgroup. De switch zorgt ervoor dat, ongeacht waar en wanneer met dat adres wordt ingelogd op het netwerk, de gebruiker altijd toegang heeft tot de voor hem beschikbare bronnen. De OmniStack 4024-serie ondersteunt ook de gebruikersverificatie van Xylan. Alleen met een password kan toegang tot het netwerk worden verkregen. Op deze manier wordt bedrijfskritische informatie beschermd tegen ongeautoriseerde toegang tot het netwerk. De op Java gebaseerde software voor netwerkbeheer is gemakkelijk te installeren, te configureren en te beheren. De software wordt geleverd bij elke switch.

High-speed backbone connections

Elke OmniStack in de 4024-serie is voorzien van twee uplink-poorten. Hetzij Fast Ethernet- links van koperen of fiber kabels, of Gigabit Ethernet-links van fiber. Met Xylan’s OmniSwitch kan de volledige bandbreedte van het systeem worden benut. Met OmniChannel kunnen netwerkbeheerders twee Fast Ethernet-poorten bundelen. Samen leveren ze dan een snelheid van 200 Mbps, in iedere gewenste richting van het netwerk.

Noot voor redacties