Politiebericht Drenthe

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

EEN WEST
Aanrijding met letsel
Gistermiddag rond 13.30 uur ontstond er op de kruising van de Hoofdweg met de Bakkeveenseweg een aanrijding tussen een bromfietser en een automobilist. De 19-jarige bromfietser uit Een-West verleende geen voorrang aan een 45-jarige vrouw uit Leek. De bromfietser kwam op de auto terecht, vloog door de lucht en kwam met zijn hoofd in de sneeuw terecht. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen. Daar bleek het letsel mee te vallen en hij mocht daarna weer naar huis. Het bleef bij wat kneuzingen.

GROLLOO
Aanrijding met letsel
Op de kruising van de Amerweg met de Bosmaatsweg en de Vredenheimseweg ontstond gistermiddag om 16.30 uur een aanrijding tussen twee personenauto’s. Een 46-jarige man uit Coevorden verleende daarbij geen voorrang aan een 79-jarige man uit Nietap, die van rechts kwam. De man uit Nietap, en zijn 74-jarige vrouw zijn met respectievelijk schouderklachten en borstletsel overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen.

MEPPEL
Aanrijding met letsel
Gistermiddag rond 17.45 uur botste een 19-jarige bromfietser uit Meppel tegen een 27-jarige automobiliste uit diezelfde plaats. De bromfietser reed over de Grote Oever. De automobiliste wilde deze straat oprijden vanaf de Grote Akkerstraat. Daarbij had ze de bromfietser niet gezien, die volgens een getuige “uit het niets” was verschenen. Mogelijk heeft de bromfietser te snel gereden. De bromfiets wordt technisch onderzocht.

ZUIDWOLDE
Automobilist onder invloed
Gisteravond rond 19.00 uur plukte de politie een 49-jarige automobilist van de rijksweg N 48. Hij bleek teveel te hebben gedronken. Bij een ademtest blies hij 545, ongeveer 1,25 promille. De man kreeg een snelrechtdagvaarding mee.

EMMEN
Alcoholcontrole
Gisteravond zijn bij een alcoholcontrole in de gemeente Emmen op diverse plaatsen tussen 21.00 en 2.00 uur 710 automobilisten gecontroleerd. Daarvan bleken drie bestuurders teveel te hebben gedronken. Omstreeks 22.00 uur werd op de Brinkenweg een 40-jarige Emmenaar aangehouden. Hij blies 630, ongeveer 1,5 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd.
Omstreeks 0.30 uur werd op de Hondsrugweg een 30-jarige man uit Klazienaveen aangehouden. Hij blies 410, ongeveer 1 promille. Omstreeks 1.15 uur is op de Vaart Noordzijde in Nieuw-Amsterdam een 32-jarige Emmenaar aangehouden. Bij de ademtest blies hij 240, ongeveer 0,55 promille.
Al deze zaken zijn met snelrecht afgehandeld.

ASSEN
Verdachte van bedrijfsinbraak op heterdaad aangehouden Gisteravond omstreeks 23.30 uur kreeg de politie een melding van een inbraak bij een bedrijf aan de Wagenmakerstraat. Ter plaatse gekomen zag de politie een openstaan raam. Een politieman ging met zijn diensthond naar binnen en trof daar een verdachte aan, een 40-jarige man uit Assen. Hij werd aangehouden, en is voor nader onderzoek ingesloten. Een tweede verdachte wist te ontkomen.

ASSEN
Auto-inbrekers op heterdaad aangehouden
Vannacht omstreeks 2.30 uur zijn bij een auto-inbraak aan de Doevenkamp twee mannen aangehouden. Een getuige had gezien dat ze in een geparkeerde auto waren gestapt. Een politieman met zijn diensthond trof de mannen in de auto aan, terwijl ze bezig waren deze auto te doorzoeken. De twee, een 28-jarige man uit Vries en een 21-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, zijn vervolgens aangehouden. Een van de twee probeerde zich tegen zijn aanhouding te verzetten. Hij werd door de diensthond gauw op andere gedachten gebracht. Daarna leverde de aanhouding geen probleem meer op. Beide mannen zijn voor nader onderzoek ingesloten.

AALDEN
Gistermiddag omstreeks 16.00 uur zijn twee mannen betrapt bij een woninginbraak aan de Volmolenstraat. Het gaat daarbij om een 30-jarige Emmenaar en een 26-jarige man uit Aalden. Een derde verdachte wist te ontkomen.
De bewoner betrapte een van de twee mannen in de hal van zijn woning. Hij probeerde de man aan te houden, maar werd daarbij door de verdachte met een spuitbus in zijn gezicht gespoten. Een tweede verdachte, die buiten stond, haalde ook een spuitbus uit zijn zak toen omwonenden probeerden hem in de kraag te vatten. Hij heeft ook enkele mensen in het gezicht gespoten. Door de inmiddels ter plaatse gekomen politie konden deze twee verdachten in de buurt van de woning worden aangehouden. Een van de verdachten beet daarbij een politieman in zijn hand. De twee verdachten zijn voor een nader onderzoek ingesloten. Bij medisch onderzoek door een huisarts uit Aalden bleek dat de mannen vermoedelijk met pepperspray hadden gespoten.

HOOGERSMILDE
Woninginbraak
Gisteravond omstreeks 19.30 uur is ingebroken in een woning aan de Schultestraat. Een van de omwonenden zag dat de buitenlamp aanging, en zag vervolgens iemand weglopen. Omdat er niemand thuis was, ging hij kijken, en zag dat er een ruit was ingeslagen. De hele woning bleek te zijn doorzocht. Vermoedelijk is er een geldbedrag weggenomen.

EMMEN
Winkeldiefstal
Gisteravond omstreeks 21.00 uur is in een winkel aan de Hoofdstraat een 18-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Hij bleek een trui te hebben gestolen die hij onder zijn eigen kleding had aangetrokken.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe