PC-producenten kondigen 'Windows 2000 ready' pc's aan

Datum nieuwsfeit: 12-02-1999

Microsoft en PC-producenten kondigen Windows 2000 Ready PC's aan in Nederland

Schiphol-Rijk/Brussel, 12 februari 1999 - Microsoft EMEA (Europe, Middle East & Africa) kondigt samen met vooraanstaande PC-producenten de beschikbaarheid aan van Microsoft Windows 2000 Ready PC's in Nederland, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Noorwegen en Zweden. Windows 2000 Ready PC's stellen bedrijven van elke omvang in staat om de prestaties, betrouwbaarheid, beveiliging en laagste totale eigendomskosten van het Windows NT Workstation 4.0 besturingssysteem te benutten, terwijl zij daarnaast voorbereid zijn op het toekomstige besturingssysteem Windows 2000 Professional. Meer dan 40 PC-producenten, waaronder Compaq, Dell en Hewlett-Packard nemen deel aan dit programma dat PC's betreft waarop de laatste versie van Windows NT Workstation 4.0 is geïnstalleerd. Deze versie bevat onder meer updates voor het Jaar 2000 en het eurosymbool. De PC's beschikken over ten minste 64 MB intern geheugen en een 300MHz-processor of hoger.

"Windows NT 4.0 is momenteel het beste besturingssysteem voor zakelijke desktop PC's," aldus Michel Lacombe, President van Microsoft EMEA. "Met Windows 2000 Ready PC's kunnen klanten nu beschikken over een robuuste en veilige desktop PC, terwijl zij klaar zijn voor de migratie naar Windows
2000 Professional."

Windows 2000 Ready PC's worden in Nederland onder andere geleverd door Acer, Compaq, Dell, FUJITSU Hewlett-Packard, IBM, Laser, Siemens, Toshiba en Tulip. Microsoft ondersteunt deze actie door 50.000 zogenoemde 'Business Readyness Kits' ter beschikking te stellen aan geïnteresseerde bedrijven. Deze kit voor bedrijven bevat een evaluatieversie voor 120 dagen van Windows NT Workstation 4.0, Service Pack 4 en meer dan duizend nieuwe en bijgewerkte drivers. Bovendien beschrijft Microsoft in de uitgebreide documentatie de mogelijkheden die het besturingssysteem NT Workstation bedrijven biedt. Tevens worden er extra mensen opgeleid om Windows NT te ondersteunen en werkt Microsoft samen met de grote softwareleveranciers in Nederland om hun software af te stemmen op Windows NT.

De toenemende vraag naar Windows NT 4.0 Workstation en de groeiende behoefte zich voor te bereiden op Windows 2000 Professional zijn de belangrijkste redenen voor Microsoft en de PC-leveranciers om Windows 2000 Ready PC's op de markt te brengen. Deze geoptimaliseerde hardware, met daarop reeds Windows NT 4.0 Workstation geïnstalleerd, biedt voordelen voor bedrijven van elke omvang. Tot deze voordelen behoren een prestatietoename tot 30 procent op machines met 64MB, een vertrouwde interface, ondersteuning van meer dan
9000 PC-typen en meer dan 6500 randapparaten zoals printers, scanners en handheld PC's, alsmede een zeer groot aantal commercieel verkrijgbare zakelijke applicaties. Verder zijn organisaties verzekerd van betrouwbaarheid, beveiliging en lagere supportkosten, alsook een eenvoudig upgradepad naar Windows 2000.

Oplossingen van toonaangevende PC-fabrikanten

Compaq
"Met de levering van Windows 2000 Ready PC's werkt Compaq opnieuw mee aan een soepele overgang naar toekomstige technologie. Daarmee anticiperen we op de wens van onze klanten, die investeringen in informatie- en communicatietechnologie willen beschermen," stelt Joop Ruijgrok, marketing-directeur bij Compaq Nederland. Hij voegt daaraan toe: "Door Windows 2000 te ondersteunen op onze PC's, bieden wij, net als voor Windows NT Workstation 4.0, onze klanten de mogelijkheid zeer beheersbare, betrouwbare en stabiele systemen aan te schaffen, die zijn voorbereid op toekomstige ontwikkelingen."

Dell
Peter Keijzer, Marketing Director bij Dell: "Dell merkt dat steeds meer klanten die een OptiPlex desktop, een Precision werkstation of een draagbare Latitude computer kopen, ook geïnteresseerd zijn in Windows NT Workstation
4.0. Met onze Windows 2000 Ready PC's kopen onze klanten niet alleen op dit moment een veilig, beheersbaar, betrouwbaar en goed presterend systeem, maar zijn ze ook optimaal voorbereid op de migratie naar het besturingssysteem van de toekomst."

Hewlett-Packard
"Onze klanten moeten er volledig op kunnen vertrouwen dat hun PC's snel en eenvoudig kunnen upgraden naar Windows 2000 Professional," zegt Stephane Lahaye, PSG Marketing Manager Benelux bij Hewlett-Packard. Hij vervolgt: "Klanten die in de toekomst willen migreren vanaf Windows NT Workstation 4.0 kunnen dat op een Windows 2000 Ready-PC doen zonder dat dit ten koste gaat van prestaties, beveiliging en betrouwbaarheid."

Laser
"Wij hebben al onze Laser Platinum werkstations voorgeconfigureerd op basis van Microsoft Windows NT Workstation 4.0," aldus A.M. Stapelkamp, commercieel directeur van Laser Computer. Hij vervolgt: "Dankzij Windows NT Workstation 4.0 zijn de Laser Platinum systemen bijzonder betrouwbare, stabiele en krachtige computers met een lage 'total cost of ownership'. Bovendien zijn ze volledig voorbereid op het nieuwe besturingssysteem Windows 2000 van Microsoft."

Tulip
Vooral voor de zakelijke gebruiker is het uitermate belangrijk dat systemen snel en eenvoudig kunnen migreren naar het Windows 2000 Professional Operating Systeem. Daarom levert Tulip Computers diverse Tulip Vision Line® Desktops die aan de kwaliteitseisen van Microsoft voldoen en herkenbaar zijn aan het Windows 2000 Ready PC-logo. "Als klanten nu Tulip-systemen kopen met dit logo zijn zij verzekerd van een eenvoudige en snelle overgang naar dit besturingssysteem van de toekomst. Wij adviseren onze zakelijke klanten dan ook een Windows 2000 Ready PC aan te schaffen. Dit is niet alleen de juiste keuze voor nu maar ook de beste investering voor de langere termijn," aldus Tom de Vries, product manager bij Tulip Computers Nederland B.V.

Voorbereiding op de toekomst
Wanneer bedrijven hun verouderde desktop PC's vervangen of nieuwe PC's willen aanschaffen is de hardware- en softwareconfiguratie van een Windows
2000 Ready PC de beste keuze. De combinatie geeft bedrijven de mogelijkheid de productiviteit te verhogen en de totale eigendomskosten te verlagen. Bovendien is de hardware van de Windows 2000 Ready PC's ontworpen om ook in de toekomst technisch op niveau te blijven.

Klanten die geïnteresseerd zijn in de aanschaf van Windows 2000 Ready PC's kunnen terecht op www.microsoft.com/benelux/windows/2000ready, waar zij een koppeling vinden naar de diverse websites van de vele bedrijven die desktop en notebook computers leveren die voldoen aan de eisen van het Windows 2000 Ready-programma.

Over Windows NT Workstation 4.0
Van Windows NT Workstation zijn inmiddels meer dan 20 miljoen licenties verkocht en het besturingssysteem is uitgegroeid tot het belangrijkste desktop besturingssysteem voor bedrijven van elke omvang. Windows NT Workstation 4.0 biedt de beste prestaties van de gehele Windows desktopfamilie op de huidige zakelijke PC's. Gebruikers van Windows NT Workstation 4.0 hebben bijna drie maal minder last van vastlopers of andere ernstige problemen met hun besturingssysteem dan gebruikers van Windows 95. Uit het onderzoek 'Total Cost of Ownership Study' (1997) van de Business Research Group blijkt dat hierdoor een kostenbesparing mogelijk is van ongeveer duizend gulden per gebruiker per jaar, tijdens de levensduur van het product. In een beheerde omgeving kan Windows NT Workstation 4.0 de kosten met 35 procent verlagen, vergeleken met Windows 95 in dezelfde omgeving.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32, of Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08. Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft BV website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft, Windows NT(tm) en Windows® zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.