Afneembare trekhaak heeft de toekomst

Datum nieuwsfeit: 12-02-1999
Bosal

Afneembare trekhaak heeft de toekomst

De toenemende vrije tijd en daardoor ook het toenemende gebruik van aanhangers en caravans leiden er toe dat steeds meer auto's worden uitgerust met een trekhaak. Steeds meer automobilisten kiezen echter voor een afneembare trekhaak.

Bosal heeft verschillende afneembare trekhaken ontworpen. Enkelen daarvan zijn in het verleden zelfs onderscheiden voor hun ontwerp en technische constructie. Onder andere in Made heeft Bosal een researchcentrum voor het ontwikkelen van trekhaken. Daar wordt nu al gewerkt aan de volgende generatie trekhaken.

Bosal biedt een keur aan trekhaken, waarbij voor vrijwel elk merk en type auto een speciaal daarvoor ontwikkelde trekhaak leverbaar is. Hoogstandje in het aanbod is het AK6-systeem met wegklapbare stekkerdoos. Dit systeem van een trekhaak met afneembare kogelkop heeft een koppelingssysteem dat uitmunt in eenvoud en bedrijfszekerheid. Met een simpele draai aan een knop is de kogelkop los te nemen. Monteren is een kwestie van inklikken. Een gekleurd venster in de draaiknop geeft aan of de kop goed is bevestigd.

Overigens voldoen alle Bosal trekhaaksystemen aan alle Europese veiligheidseisen, waaronder EU-norm EC94/20. Bosal heeft dan ook het voortouw genomen in de productie en levering van trekhaaksystemen die precies passen op de aansluitpunten die autofabrikanten speciaal voor dit doel in auto's hebben aangebracht. De onderneming loopt daarmee voorop in de productie van trekhaken die voldoen aan de strengste eisen als het gaat om duurzaamheid, sterkte en kwaliteit.

Een voorbeeld van de kwaliteit van de trekhaken is dat Bosal garandeert dat de trekhaken een autoleven lang meegaan. Die garantie kan Bosal onder andere geven, doordat de trekhaken in de fabriek in het Nederlandse Made worden voorzien van 7 lagen poedercoating die na het moffelen een keiharde bescherming biedt. Het lakken zelf gebeurt in een volledig gesloten productiesysteem, zodat geen enkele milieubelasting ontstaat.

Basis voor de kwaliteit is natuurlijk het ontwerp van de trekhaken en de productietechniek. De dikte en sterkte van het toegepaste staal, de kwaliteit van de lassen, de passing van de bouten en moeren, de nauwkeurige en feilloze werking van de koppelingen tussen kogelkop en trekbalk en de uitgevoerde tests met verschillende belastingen, geven de consument de zekerheid dat een Bosal trekhaak inderdaad een autoleven lang meegaat.

Voor meer persinformatie kunt u bellen: 073 645 00 40

(pbbosnlav120299/3)