Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 14-02-1999

Zondag 14 Februari

DREIGEN MET MES

Een 33-jarige man uit Uden is vannacht aangehouden omdat hij buiten cafe aan de Sint Jansstraat in Uden een 21-jarige plaatsgenoot met een mes zou hebben bedreigd. De aanleiding voor de bedreiging is nog niet bekend. De verdachte is ingesloten.

RIJDEN ONDER INVLOED

Vannacht zijn op de Marktstraat in Uden een 28-jarige man uit Leuth en een 34-jarige vrouw uit Nijmegen aangehouden nadat zij zich verzetten bij een alcoholcontrole. Na het blazen bleek de man te veel gedronken te hebben, en moest hij me naar het bureau. Zijn vriendin was daar boos over en zei tegen haar vriend dat ie weer in moest stappen. Dat deed hij ook. Na veel sommeren weigerde men uit de auto te komen. Na assistentie van collega's konden de twee in de handboeien geslagen worden en meegenomen naar het bureau. De man kreeg een rijverbod en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Op de N265 in Veghel is vannacht een 29-jarige man uit Oirschot betrapt. Hij kreeg een rijverbod en zij n rijbewijs werd ingenomen. Op de Donauring in Veghel is vrijdagnacht een 46-jarige man uit die plaats betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een rijverbod en een transactie van 900 gulden. In de Sluisstraat in Veghel overkwam een 39-jarige veghelaar hetzelfde. De man kreeg een rijverbod en een transactie van 900 gulden aangeboden. In de Kazernestraat in Uden werd een 34-jarige Udenaar betrapt, hij kreeg een rijverbod en een transactie van 390 gulden. Op de Sluisstraat in Veghel werd zaterdagnmorgen vroeg een 38-jarige man uit Uden betrapt op zeer overmatig alcoholgebruik. De man kreeg een rijverbod van 12 uur en zijn (verlopen) rijbewijs werd ingenomen. Hetzelfde overkwam een 33-jarige man uit Uden, toen hij gecontroleerd werd op de Wilhelminastraat in Uden. Ook had deze man nog een boete van 750 gulden openstaan.

FOTO'S GESTOLEN

Uit een kast van een winkel aan de Molenwieken in Veghel is in de nacht van vrijdag op zaterdag een hoeveelheid mappen met foto's gestolen. In de kast kunnen klanten te ontwikkelen fotorolletjes deponeren, en er worden foto's in gedeponeerd.

ONGEVAL LETSEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag botste een 23-jarige man uit Gemert met zijn auto op de Brand in Zeeland tegen een paal. De man werd met licht letsel in het ziekenhuis behandeld. Bij controle bleek hij teveel gedronken te hebben. De man kreeg een rijverbod en zijn rijbewijs werd ingevorderd.