Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 15-02-1999

Maandag 15 Februari

ONDER INVLOED, VEGHEL

De politie heeft in de nacht van zondag op maandag een 35-jarige automobilist uit Veghel bekeurd die onder invloed van alcohol een auto bestuurde. De controle vond omstreeks 00.25 uur plaats op de Hoogstraat. De verdachte kreeg een boete van F. 390.=.

GEWOND BIJ AANRIJDING, LANDERD

Een 27-jarige automobilist uit Deurne is maandagmorgen omstreeks 08.05 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Peelweg te Landerd. De man raakte bij het inhalen een voor hem rijdende auto, kwam in de linker berm terecht en botste tegen een aldaar staande boom. Hij raakte daarbij bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd, voordat hij kon worden overgebracht naar het Sint Josephziekenhuiis in Veghel.

AANGEHOUDEN VERDACHTEN HEENGEZONDEN, UDEN

De politie van Uden heeft maandagmiddag een 17-jarige en een 29-jarige inwoner uit die plaats in vrijheid gesteld. Het tweetal was zondagavond omstreeks 23.30 uur op aanwijzing van een getuige aangehouden. De getuige zag beide personen in een cafe aan de Markt en vermoedde dat zij mogelijk de twee personen waren die door de Udense politie werden gezocht voor de verkrachting van een 17-jarige inwoonster van Uden. Dit misdrijf vond plaats op zaterdag 16 januari jongstleden. Uit het verhoor van de twee mannen is niet gebleken dat zij iets met de verkrachting te maken hebben.