Bedrijfschap horeca stimuleert deelname Internet-systeem

Bedrijfschap Horeca en Catering

Zoetermeer, 15 februari 1999
Persbericht P-04 , afd. Communicatie, tel. (079) 368 07 19

Geldelijke bijdrage voor samenwerkingsverband Holland Hotels Bedrijfschap stimuleert deelname aan Internet-systeem

Het bedrijfschap Horeca en Catering gaat de hotels die zijn aangesloten bij het samenwerkingsverband Holland Hotels Hartverwarmend stimuleren om gebruik te maken van het Internet-reservingssysteem van het Nederlands Reservingscentrum (NRC). Met dit systeem kunnen gasten rechtstreeks een hotel zoeken en boeken, zonder tussenkomst van grootschalige reserveringssystemen of tussenpersonen. Dit betekent zowel voor de ondernemer als de gast een kostenbesparing.

"Wij vinden het belangrijk dat de bedrijven samenwerken en dat zij gebruik maken van nieuwe technologieën", zegt directeur mr. dr. Jan Hendrik Peters van het Bedrijfschap. "De deelname van Holland Hotels Hartverwarmend, waarin vooral kleinere hotels samenwerken, aan de innovatieve site van het NRC, komt uitstekend tegemoet aan beide wensen. Wij willen dit niet alleen toejuichen, maar ook stimuleren met een geldelijke bijdrage voor dit eenmalige pilotproject".

Holland Hotels Hartverwarmend is verheugd over de steun van het Bedrijfschap. "Geweldig. Voor ons is dit dé gelegenheid om onze hotels in één klap tegen een betaalbaar tarief op Internet te zetten", vindt voorzitter Renée Staal. "Gasten kunnen nu direct bij ons boeken. Dat had anders nooit gekund". De NRC-site is bereikbaar via het adres www.hotelres.nl.